اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح‌یزدی:

باید نعمت مقام معظم رهبری را بیشتر قدر بدانیم

خبرگزاری فارس:‌ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: وظیفه شرعی خودم می‌دانم که در هر فرصتی یادآور شوم که قدر رهبری را باید خیلی بیش از این‌ها بدانیم.

باید نعمت مقام معظم رهبری را بیشتر قدر بدانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد گفت: درست است که ما همه عنایت‌های خدا را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم از آنها قدردانی کنیم اما برخی از این نعمت‌ها خیلی قدرشان مجهول است.

وی با بیان اینکه تا حدودی قدر اساتید، مرجعیت و کسانی که در رأس روحانیت شیعه قرار دارند را می‌دانیم اظهار کرد: اما قدر مدیریت در روحانیت مجهول است، کسانی که می‌توانند مثل سایرین به درس و بحث اشتغال داشته باشند و کم کم موقعیت‌هایی برای خودشان ایجاد کنند که در نظر مردم خیلی بزرگ است اما این افراد از موقعیت‌ها صرف نظر می‌کنند و وقت، نیرو و تلاش و فکرشان را صرف مدیریت حوزه‌ها می‌کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه بنده اعتراف می‌کنم نسبت به این افراد تقصیر دارم و آن طور که باید قدرشناس نیستم خاطر نشان کرد: در صورتی که اگر در همین حدودی که شرایط اجازه داده و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه مبارک قم سر و سامان گرفته و برای ما هم فرصتی دست داده است به درس و بحثی مشغول باشیم، تا حدود زیادی مرهون زحمات مدیرانی است که برای سامان دادن به وضع حوزه‌ها زحمت کشیده و می‌کشند.

وی با قدردانی از آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: در جامعه ما از زمان پیروزی انقلاب به بعد مسئولیت‌های سنگینی به عهده برخی از روحانیون افتاده است که قبل از انقلاب یا اصلاً امکان آن وجود نداشت یا وسعت و عظمت مسئولیت روشن نبود.

آیت‌الله مصباح‌یزدی امام خمینی(ره) را در درجه نخست این روحانیون دانست و یادآور شد: بنده از عمق دل و وجودم عرض می‌کنم که اگر ده‌ها برابر از آن اندازه‌ای که در این چند دهه درباره اهمیت نعمت ایشان فکر کردم بیندیشم، به عمق ارزش این نعمت نمی‌رسم.

وی امام راحل را نعمتی از سوی خداوند برای جامعه اسلامی دانست و گفت: خدای متعال منت بزرگی به جامعه اسلامی گذاشت و چنین شخصی را آفرید و چنین شرایطی را فراهم کرد تا روزگاری بتواند قیام کند و در عالم استکبار و ظلمت تزلزل به وجود بیاورد و جرقه نوری در عالم بتاباند که بعد از ده‌ها سال آثار آن را می‌بینیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه این‌ها به برکت یک انسان از حوزه‌های علمیه بوده است خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اگر، مدیریت عالی و رهبری و برکات وجودی ایشان نبود این انقلاب به جایی نمی‌رسید و هزار مرتبه سرنگون و نابود می‌شد.

وی با بیان اینکه شاید این مطالب برای گوش بعضی‌ها سنگین باشد که مگر امام چه کرد که انقلاب حفظ شد بیان داشت: کسانی که این گونه فکر می‌کنند به دلیل آن است که در این مسایل دستی ندارند و آشنا نیستند و‌ اهمیت مدیریت و رهبری جامعه را درک نمی‌کنند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی در ادامه اظهار کرد: بعد از رحلت امام بار دیگر خدای متعال بر ما منت گذاشت و کسی که به یک معنا «نسخه بدل امام» است و روح امام در او حلول کرده است رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه از عمق دلم عرض می‌کنم و وظیفه شرعی خودم می‌دانم که در هر فرصتی یادآور شوم که قدر این نعمت را باید خیلی بیش از این‌ها بدانیم، تصریح کرد: خدای ناکرده اگر کفران این نعمت کنیم باید منتظر عقوبت‌های بزرگ باشیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه کسانی خیال‌های ساده‌ای می‌کنند که ده‌ها نفر مثل ایشان و یا بالاتر از ایشان هستند‌ گفت: همه بزرگان، علما و مراجع ما نور چشم هستند و ما با افتخار دستشان را می‌بوسیم اما آن ویژگی‌هایی که خداوند متعال به این مرد الهی عنایت فرمود و توفیقی که به او داده است که این خدمات را انجام دهد و این کشتی انقلاب را در ده‌ها سال حفظ کند به واسطه توسل به وجود مقدس حضرت ولی عصر بوده و ان‌شاءالله خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم قدردان این نعمت باشیم یادآور شد: ‌اگر هیچ کار هم نمی‌کنیم حداقل روزی چند مرتبه بعد از نماز برای سلامتی و توفیقات ایشان دعا کنیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطر نشان کرد: ارزش این نعمت‌ها به قدری است که یک عمر فکر کردن امثال بنده کافی نیست برای اینکه ارزش آن را درست بسنجیم و درک کنیم.

وی با بیان اینکه شعاعی از عنایت مقدس حضرت ولی عصر(عج) به ایشان تابیده است اظهار کرد: حضرت ولی عصر(عج) گوشه چشمی به ایشان دارند که به این عظمت دست یافتند و می‌توانند این گونه برای خلق برکات داشته باشند، ارزش‌ بیافرینند، از دستاوردهای انقلاب حراست کرده و جامعه را حفظ کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول