اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

راه‎اندازی سیستم پیامکی «‌زائر حج‌» برای نخستین بار

خبرگزاری فارس: ‌‌رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سیستم پیامکی «‌زائر حج‌» راه‌اندازی می‌شود گفت: زائران بیت‎الله الحرام از پنجم مهر ماه امسال به طور رسمی عازم عربستان ‌می‎شوند.

راه‎اندازی سیستم پیامکی «‌زائر حج‌» برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام سید احمد موسوی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: امسال برای تسهیل امور سه ستاد فرعی در مدینه و شش ستاد فرعی در مکه راه‎اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای ستادی و هیئت پزشکی از 30 شهریور ماه جاری عازم عربستان می‎شوند و تا چهارم مهر ماه قبل از ورود زائران ایرانی استقرار می‎یابند.

رئیس سازمان حج و زیارت از تاسیس دو آشپزخانه در مکه و مدینه خبر داد و یادآور شد: آشپزخانه‎ای که برای زائران مکه تدارک دیده شده ظرفیت پخت برای 75 هزار نفر را داراست.

موسوی با بیان اینکه بیش از 50 درصد اقلام مورد نیاز زائران ایرانی در عربستان ‌فراهم شده است خاطر نشان کرد: زائران می‎توانند از کالای ایرانی خریداری کنند و همچنین برای رعایت مسائل بهداشتی بیش از 90 درصد ظروف در آشپزخانه‎های مکه از ظروف چینی است.

وی از راه‎اندازی سیستم پیامکی برای زائران، کارگزاران و مدیران حج برای نخستین بار خبر داد و بیان داشت: از طریق این سیستم، پیام‎های مهم در کوتاه‎ترین زمان رد و بدل خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت متذکر شد: با وجود اینکه عربستان ‌به زوار ایرانی خدمات پزشکی ارائه می‎دهد اما دو بیمارستان دیگر در مکه و مدینه تاسیس شده است.

موسوی همچنین از وجود 300 پزشک ایرانی برای خدمات‎رسانی به زوار خبر داد.

وی یادآور شد: در سال جاری اعزام زوار از 17 ایستگاه پروازی صورت گرفته است که ابتدا از تهران این پروازها صورت می‎گیرد و فرودگاه گرگان نیز از ایستگاه‎های پروازی است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با همفکری و هماهنگی بتوانیم حج خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول