اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول:

متخلفان دزفولی 215 میلیون تومان جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول متخلفان در صنوف و ... شهرستان دزفول در شش ماه گذشته 215 میلیون تومان جریمه پرداخت کرده‌اند.

متخلفان دزفولی 215 میلیون تومان جریمه شدند

یعقوب میاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: در شش ماه گذشته بیش از 214 میلیون و 922 هزار تومان جریمه از متخلفان دزفولی اخذ شده است.

وی با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در این اداره افزود: این اداره در مدت مذکور موفق به رسیدگی و مختومه کردن 753 فقره پرونده که شامل 9 فقره قاچاق کالا، شش فقره تخلفات پزشکی و دارویی و 738 فقره مربوط به کالا و خدمات است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول ظهر تأکید کرد: وظایف تعزیرات حکومتی به دو دسته تقسیم شده که دسته اول آن رسیدگی به پرونده‌ها و گزارشات واصله از مراجع ذی‌صلاح از جمله واحد بازرسی اداره بازرگانی، بازرسی امور اصناف، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و سایر مراجعی که در راستای نظارت بر نحوه توزیع کالا و خدمات دخالت دارند.

میاحی درباره دسته دوم فعالیت‌های روزانه این اداره افزود:: سازمان تعزیرات حکومتی در این دسته در سه محور فعالیت می‌کند که شامل رسیدگی به پرونده‌های مربوط به صنوف و واحدهای خدماتی و تولیدی، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به پرونده‌های مربوط به امور بهداشتی و درمانی مثلا تخلفات بهداشت حرفه‌ای واحدهای صنفی و رسیدگی به گزارشات واصله از کمیسیون ماده 11 معاونت غذا، دارو و درمان و همچنین تخلفات مربوط به اخذ وجه مازاد بر تعرفه بیماران که مرجع بازرسی و نظارت دو مورد اخیر گمرکات استان و بازرسی معاونت غذا، دارو و درمان است که پس از تهیه گزارش به مرجع شبه قضایی اداره تعزیرات حکومتی دزفول جهت رسیدگی ارسال می‌شود.

وی گفت: هر چند بالا بودن این شاخص برای دزفول که به عنوان شهر دارالمومنین مطرح است چندان مورد پسند نیست؛ و با توجه به سیاست کیفری ـ جزایی سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با پدیده شوم گرانفروشی و احتکار؛ این اداره سعی دارد تا با ایجاد بستری مناسب برای اعتمادسازی کامل بین کسبه شریف و شهروندان و همچنین فراهم آوردن سازوکارهای لازم در کم کردن تخلفات با مقوله فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های گروهی اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول