اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

تولید نمایش رادیویی در حوزه هنری کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری استان کرمان گفت: از ابتدای سال 92 شاهد تولید نمایش رادیویی در حوزه هنری هستیم.

تولید نمایش رادیویی در حوزه هنری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس سالاری ظهر امروز در مراسم افتتاح استودیو صدابرداری حوزه هنری کرمان اظهار داشت: استودیو صدابرداری حوزه هنری استان کرمان یکی از نیازهای 100 درصد در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه بخش عمده کار ما موسیقی و فیلم‌سازی است و ما باید هزینه‌های زیادی بیرون حوزه انجام می‌دادیم، سال 89 کلید ساخت استودیو صدابرداری حوزه هنری زده شد که قرار بود در بهمن همان سال به بهره‌برداری برسد که به دلیل کمبود بودجه ‌به تعویق افتاد.

سالاری ابراز داشت: در سال جاری از اعتبارات سال گذشته با توجه به تمدیدی که تا پایان شهریور سال جاری شد با کمک مسئولان استان‌ 35 درصد این اعتبارات به استان رسیده بود، 100 میلیون تومان اعتبار به حوزه هنری اختصاص یافت و توانستیم استودیو صدابرداری را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: با افتتاح این استودیو  بدون شک در بعضی بخش‌ها حوزه‌های هنری کرمان فعال‌تر می‌شود ‌تا به حال به دلیل نبود امکانات توان تولید نمایش رادیویی در استان کرمان وجود نداشته است‌ و از ابتدای سال 92 شاهد تولید نمایش رادیویی در حوزه هنری هستیم.

سالاری بیان کرد: با افتتاح این استودیو تولید موسیقی در حوزه هنری شتاب بیشتری می‌گیرد و در نظر داریم خطبه امام سجاد (ع) را که توسط کاظم‌زاده به شعر گفته شده و آهنگ آن را که توسط پیروز ارجمند ساخته شده برای ماه محرم سال جاری آماده و منتشر کنیم.

وی افزود: با توجه به صرفه‌جویی‌هایی که از این به بعد در هزینه‌های صدا‌برداری صورت می‌گیرد، تولید آثار شتاب بیشتری می‌یابد و این استودیو امکان دوبلاژ فیلم را نیز دارد و با توجه به اینکه از بخش‌های دیگر می‌توانیم سفارش بگیریم خود استودیو می‌تواند درآمد‌زایی کند و این صرف تولید اثر در حوزه هنری می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: از ابتدای سال جاری حوزه هنری کرمان توانسته هر ماه یک فیلم تولید کند، متوسط فیلم داستانی، مستند، کوتاه و انیمیشن در حوزه هنری کرمان تا به امروز چهار فیلم در طول سال بوده است.

وی عنوان کرد: در زمینه هنر نمایشی در شش ماه نخست سال جاری شش نمایش را تولید کرده‌ایم و متوسط تولید نمایش در حوزه هنری کرمان دو نمایش بوده است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول