اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تور خبری شهرداری کرمان

کلانشهر کرمان جان دوباره‌ای گرفته است

خبرگزاری فارس: اجرای ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و شهری توسط شهرداری در شهر کرمان جان دوباره‌ای به این کلانشهر بخشیده است.

کلانشهر کرمان جان دوباره‌ای گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و شهری از جمله 9 تقاطع غیرهم‌سطح، طرح قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر، طرح پردیسان قائم، آرامستان جدید، مجموعه فرهنگی بوستان مطهری و چند پارک توسط شهرداری کرمان در این شهر اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وجود 1500 هکتار بافت فرسوده در کرمان

ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری تور خبری شهرداری کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 450 هکتار از شهر کرمان به بافت قدیم اختصاص دارد.

وی افزود: یک هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در شهر کرمان وجود دارد که 450 هکتار آن بافت تاریخی است.

سیف‌الهی با بیان اینکه شهر کرمان طی سال‌های گذشته حالت دوقطبی پیدا کرده بود، عنوان کرد: بیشتر منابع مالی به سمت غرب کرمان می‌رفت و قسمت شمال کرمان از این منابع محروم بود.

وی اذعان داشت: وضعیت در شهر کرمان به نحوی شده بود که مردم این شهر که دارای شرایط اقتصادی مطلوبی بودند از قسمت شمال به سمت بالای شهر مهاجرت می‌کردند و افراد مهاجر و یا مردم دارای درآمد پایین به سمت شمال شهر می‌رفتند که این امر منجر به بروز برخی مسائل اجتماعی شده بود.

سیف‌اللهی با اشاره به اینکه 60 درصد از درآمد به دست آمده از شهرداری منطقه دو شهر کرمان به دیگر مناطق اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: این امر به این علت انجام می‌شود که در منطقه چهار شهری درآمد مطلوبی وجود ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با انجام پروژه‌ها در مناطق مختلف شهر کرمان طی سال‌های گذشته شرایط مناطق مختلف کرمان به وضعیت مطلوبی نزدیک شده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح قلعه ‌دختر و قلعه ‌اردشیر و احداث کمربند شرقی اشاره کرد.

بهره‌برداری از پارک «شهید» در سال جاری

سیف‌اللهی همچنین در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز دوم پارک مشاهیر کرمان اظهار داشت: این فاز از پارک مشاهیر با عنوان پارک شهید احداث می‌شود.

وی افزود: محل احداث پارک مشاهیر در دهه 60 یک پارک بزرگ بود که در حال حاضر موزه دفاع مقدس و مصلای امام علی (ع) در این مکان احداث شده است.

سیف‌اللهی گفت: فاز نخست پارک مشاهیر با 2.7 هکتار مساحت به صورت لوکس ساخته شده است و فاز دوم نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با احداث پارک شهید فضای سبز از بلوار شهید عباسپور تا خیابان کار کرمان توسعه می‌یابد و وضعیت مطلوبی ایجاد می‌شود.

شهردار کرمان عنوان کرد: پارک شهید کرمان شامل المان‌های شهدا، قرائت‌خانه و کتابخانه دفاع مقدس، خانه مهر بازنشستگان اجتماعی و ساختمان ویژه معلولان ضایعه نخاعی است.

سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: ساختمان ویژه معلولان ضایعه نخاعی با هدف گردهم آمدن این افراد و همچنین عرضه تولیدات و صنایع دستی آنها احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محمد رئوفی‌نژاد نخستین استاندار دولت نهم در کرمان کار بزرگی را با تخریب 127 خانه سازمانی برای مردم شهر کرمان انجام داد، ابراز داشت: این زمین به ساخت ساختمان استانداری، کتابخانه مرکزی و سالن خانه شهر اختصاص می‌یابد.

سیف‌اللهی با بیان اینکه باقیمانده این زمین نیز باید به فضای سبز اختصاص یابد، افزود: اصحاب رسانه باید مراقب باشند که هیچ فرد و یا نهادی به این زمین‌ها دست‌اندازی نکند.

تجهیز پارک‌های کرمان به سیستم آبیاری نوین

وی از حفر 45 حلقه چاه در کرمان خبر داد و ابراز داشت: آب استحصالی از این چاه‌ها کیفیت مناسبی ندارد و وجود نیترات و مواد شوینده موجود در این آب موجب خشک شدن درختان و گیاهان می‌شود.

سیف‌اللهی بیان داشت: سرانه فضای سبز در کرمان 11.7 متر مربع است که نسبت به شهرهای کویری وضعیت مناسبی دارد، اما توزیع این فضای سبز مطلوب نیست.

وی سرانه فضای سبز در شمال کرمان را 30 متر مربع و در مناطقی مانند شهرک باهنر را فقط سه متر مربع ذکر کرد و گفت: برای افزایش سرانه فضای سبز در مناطق شمالی کرمان باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

شهردار کرمان با اشاره به بحث نگهداری فضای سبز افزود: تمام پارک‌های جدیدی که در شهر کرمان احداث می‌شوند به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند.

سیف‌اللهی از افزایش فضای سبز کرمان از 700 متر مربع به 800 متر مربع طی چند سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: برای نگهداری فضای سبز کرمان به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

خارجی‌ها حتی یک دلار هم به پروژه قلعه‌دختر اختصاص ندادند

شهردار کرمان همچنین در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر عنوان کرد: سازمان قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر با حضور پنج نماینده از دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، میراث فرهنگی و شهرداری تشکیل شده است.

سیف‌اللهی با تاکید بر اینکه صحبت‌هایی مبنی بر اختصاص اعتبار از سوی نهادهای خارجی به پروژه قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر شنیده می‌شود، اذعان داشت: حتی یک دلار هم از سوی نهادهای خارجی به این پروژه اختصاص داده نشده و تمام اعتبار این طرح از محل درآمدهای شهرداری هزینه شده است. 

تله‌کابین پردیسان قائم کرمان کلید می‌خورد

وی در ادامه تور خبری یک روزه شهردای کرمان و در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه پردیسان قائم اظهار داشت: این پروژه در دوران استانداری حبیب‌الله دهمرده مورد حمایت قرار گرفت.

سیف‌اللهی عنوان کرد: جنگل قائم کرمان تا قبل از اجرای پروژه پردیسان قائم از دید مردم پنهان بود، اما اکنون از بن‌بست خارج شده است و مسافران عبوری کرمان این فضا را مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای تله‌کابین پروژه پردیسان قائم کرمان در سال جاری کلید می‌خورد، گفت: این تله‌کابین توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه پردیسان قائم شامل بخش‌هایی از جمله دریاچه، پیست دوچرخه‌سواری و رستوران است.

سیف‌اللهی ابراز داشت: با بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان چراغ قرمز رینگ اطراف این شهر حذف می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک زیرگذر در نزدیکی گنبد جبلیه کرمان احداث شود و گره ترافیکی این مسیر از بین برود.

به گزارش فارس، خبرنگاران استان کرمان در این تور یک روزه از محل آرامستان جدید کرمان با عنوان «بوستان بهشت»، تعدادی از تقاطع‌های غیرهم‌سطح، انبار واحد اجرائیات شهرداری کرمان، مجموعه فرهنگی بوستان مطهری کرمان و فاز دوم بوستان مادر بازدید به عمل آوردند.

................................

گزارش از مهسا حقانیت

................................

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول