اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال حاضر

21 روستای کاشان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 21 روستای شهرستان کاشان توسط تانکر آب‌رسانی سیار می‌شود.

21 روستای کاشان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، منصور شیشه‌فروش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان در فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر این در حال حاضر سه شهر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تحت تأثیر کم‌آبی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه پیشرفت 100 درصد فیزیکی پروژه‌های مدیریت خشکسالی اجرا شده در سال گذشته را در کنترل خشکسالی و کاهش بحران بی‌آبی تأثیرگذار دانست و گفت: این پروژه‌ها شامل 100 کیلومتر لوله‌گذاری، بازسازی و مرمت حدود 20 رشته قنات، 100 کیلومتر کانال آ‌ب‌رسانی، احداث استخرهای ذخیره و اجرای 400 هکتار آبیاری تحت فشار بوده است.

این مسئول همچنین تأمین آب شهر و روستاهای کاشان را یکی از مصوبات جلسه امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان اعلام کرد و ابراز داشت: برای مدیریت خشکسالی دشت کاشان و آران و بیدگل در یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اقداماتی در نظر گرفته شده که برگزاری همایش علمی با عنوان خشکسالی چالش‌ها و راهکارها با نگاه به منابع آب و مصارف در دانشگاه کاشان با همکاری شهرستان کاشان نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی همچنین آ‌ب‌رسانی سیار و تأمین اعتبارات مورد نیاز، کنترل بیابان و کانون ریزگردها در کاشان و احداث جنگل‌کاری دست‌کاشت توسط منابع طبیعی را از دیگر مصوبات امروز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان برشمرد.

به گفته وی یک‌هزار و 600 هکتار از جنگل‌های دست‌کاشت با هدف پیشگیری از کویرزایی که قبلاً اجرایی شده در این جلسه مورد تأیید قرار گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به تخصیص 110 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی در سال گذشته به شهرستان متذکر شد: امسال نیز نیازهای اصلی شهرستان از جمله کنترل بیابان و اجرای احداث یکصد استخر ذخیره آب کشاورزی، طرح‌های آبیاری تحت فشار، اجرای لوله‌گذاری، اجرای کانال‌های آبیاری و همچنین طرح‌های سدهای نیمه‌تمام از جمله سد خنچه در اولویت اول قرار گرفته است.

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کاشان از 20 نفر عوامل هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان شرکت‌کننده در طرح بازتوانی هیئت‌های مذهبی این شهرستان که مردادماه به شهرستان‌های زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعزام شدند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول