اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

چمن‌های گونه جدید با یک پنجم آب کمتر کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در تحقیقات جدید چهار نوع چمن به فضای سبز وارد می‌شود که نیاز آبی آن یک پنجم چمن‌های موجود است.

چمن‌های گونه جدید با یک پنجم آب کمتر کاشته می‌شود

داریوش فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با افزایش راندمان آبیاری با توجه به سوابق خشکسالی‌های اخیر اظهار کرد: نخستین برنامه در دستور کار با توجه به سوابق خشکسالی‌های اخیر، افزایش راندمان آبیاری است که این کار با تغییر الگوی آبیاری انجام شده، بیش از 50 درصد فضای سبز اصفهان با آبیاری تحت فشار سیراب می‌شود.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت فیزیکی خاک برای افزایش نفوذپذیری آب در خاک، از دیگر برنامه‌های سازمان در سال 1391 برای مقابله با خشکسالی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تغییر الگوی گیاهی فضای سبز با توجه به اینکه خشکسالی در اصفهان پایدار است از دیگر برنامه‌ها است، استفاده از گونه‌هایی که در برابر کم آبی مقاوم هستند مانند گونه‌های جدید چمن که مصرف آب کمتری دارند.

وی در مورد گونه‌های مختلف چمن تصریح کرد: مرکز تحقیقات سازمان بیش از 450 نوع چمن در اختیار دارد و در تحقیقات جدید چهار نوع چمن به فضای سبز وارد می‌شود که نیاز آبی آن یک پنجم چمن‌های موجود است.

فتحی با اشاره به استفاده از درخت و درختچه‌‌های سازگار با شرایط موجود تاکید کرد: از دو سال گذشته استفاده از درخت و درختچه‌های سازگار با محیط در دستور کار قرار گرفته و طراحی فضای سبز با استفاده از گونه‌های مقاوم انجام می‌شود.

وی در مورد آبیاری زیرسطحی اضافه کرد: آبیاری زیر سطحی به تازگی در دنیا متداول شده و به صورت آزمایشی در برخی از رفیوژهای سطح شهر انجام می‌شود، بالاترین راندمان آبیاری، قطره‌ای است و آبیاری با راندمان پایین انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول