اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

جهان اسلام اهانت به پیامبر اکرم (ص) را نمی‌پذیرد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جهان اسلام اهانت به مقدسات به ویژه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را نمی‌پذیرد.

جهان اسلام اهانت به پیامبر اکرم (ص) را نمی‌پذیرد

مهدی ناصحی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به ساخت فیلم اهانت‌آمیز آمریکایی ـ صهیونیستی به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص)، ضمن محکومیت شدید این اقدام، با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام امروز در سراسر جهان در حال گسترش است، اظهار کرد: فیلم موهن و اهانت‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر(ص) کار بی‌سابقه‌ای از سوی استکبار جهانی و آمریکا نبود بلکه عکس‌العمل مسلمانان جهان اسلام در واکنش به این اقدام بی‌سابقه بود.

وی افزود: باید توجه داشت که نقش حاکمان در تبیین و تاثیر اندیشه و مبانی اعتقادی مردم بسیار تاثیرگذار است به گونه‌ای که هرچه حاکمیت کشوری نسبت به تفکرات دیکتاتوری آزادتر و به مبانی و ارزش‌های اسلامی بیشتر پایبند باشد همانند کشورهایی چون مصر، لیبی و تونس، مردم نیز بر اصول و مبانی اسلامی پایبند بوده و از این ارزش‌ها دفاع می‌کنند و قطعاً واکنش‌ها در این کشورها متفاوت‌تر از سایر کشورها است. 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به واکنش مردم لیبی خاطرنشان کرد: در همین راستا شاهد کشته ‌شدن سفیر آمریکا در لیبی در جریان این واکنش‌ها بودیم و در عین حال ایالت متحده آمریکا نیز با تمام هیمنه و قدرت خود با این حرکت هیچ مقابله‌ای نکرد چرا که امروز اعتقادات الهی در میان مسلمانان جهان اسلام در اوج خود قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته در گذشته هم شاهد به سخره ‌گرفتن و اهانت به آموزه‌ها، مقدسات و اعتقادات مسلمانان و دین اسلام از سوی غرب و استکبار به صورت‌های مختلف چون کاریکاتور و غیره بودیم؛ باید توجه داشت که توهین به مقدسات تنها به پیامبر مکرم اسلام(ص) و دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در آمریکا و غرب به مقدسات سایر ادیان چون مسیحیت و روحانیت و حتی حضرت عیسی نیز اهانت صورت می‌گیرد.

ناصحی در ادامه با اشاره به سکوت برخی کشورهای اسلامی چون عربستان نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار داشت:‌ در کشورهایی چون عربستان، قطر و کویت حاکمان در حالی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند، واکنشی نداشتند که البته انتظاری هم از آنها نیست؛ این حاکمان تا زمانی که مبانی، اصول و ارزش‌های اسلامی را در مقابل با منافع آمریکا نبینند دم از اسلام می‌زنند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:‌ در واقع انتظاری از حاکمان این کشورها نداریم بلکه از مردم کشورهای اسلامی و سراسر جهان اسلام این انتظار است که در برابر این حرکت توهین‌آمیز، موهن و شنیع واکنش جدی داشته باشند و با این اقدام از کیان و ناموس خود دفاع کنند. 

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص) جزء خطوط قرمز مشترک میان مسلمانان جهان است، افزود: این حرکت شنیع و موهن به هیچ عنوان برای جهان اسلام پذیرفته نیست و قطعا آمریکا باید منتظر واکنش‌های جدی‌تر مسلمانان دنیا باشد. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول