اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی:

بخش خصوصی به حوزه گردشگری ورود پیدا کند

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: فعالان بخش خصوصی باید به حوزه گردشگری وارد شده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

بخش خصوصی به حوزه گردشگری ورود پیدا کند

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در این دستگاه آمادگی لازم برای جامه عمل پوشاندن به اصل 44 قانون اساسی وجود دارد بنابراین از علاقه‌مندان برای ورود به این عرصه استقبال می‌شود چراکه سرمایه‌گذاری در این زمینه در رشد و توسعه استان تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف این استان چشم‌‌اندازهای طبیعی، آثار باستانی و مذهبی بی‌بدیلی وجود دارد همچنین در این خطه اقوام و پیروان مذاهب مختلف در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند که این مسئله در ساختار و معماری شهری تاثیر گذاشته با این اوصاف استان ما از هر جهت برای سرمایه‌گذاری آماده است.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان‌غربی به وجود کلیسای زورزور در ماکو اشاره کرد و گفت: این کلیسا در مجاورت روستای بارون در ساحل رودخانه زنگمار قرار دارد به طوری که در سال 1367 شمسی با احداث سد بارون به محل مرتفعی در همان ناحیه انتقال یافته است.

وی یکی دیگر از جاذبه‌های این شهرستان را چشمه ثریا عنوان کرد و افزود: این چشمه بین مرز ایران و ترکیه در دامنه کوه آرارات قرار گرفته و سرچشمه رود ارس است.

امامی پل تاریخی قلعه‌جوق، حمام تاریخی، ساختمان قدیمی هلال احمر، خانه قدیمی جمال خان تیموری، خانه تیموری صفرخان بیات، کلیسای ساندخت، خانه تیموری، کلیسای زکریات، قلعه قدیمی، قلعه بسطام و ساختمان قدیمی بانک ملی را از دیگر آثار تاریخی شهرستان ماکو برشمرد.

وی با بیان اینکه چالدران هم قدمت تاریخی زیادی دارد، اضافه کرد: چالدران یکی از شهرستان‌های واقع در شمال‌غربی استان است و زبان رایج آن ترکی آذربایجانی بوده، از طرف دیگر شهرت این شهرستان به دلیل وقوع جنگ حماسی چالدران است.

جانشین دبیر ستاد دائمی سفرهای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: چالدران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب یکی از مناطق گردشگری استان محسوب می‌شود و این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است که تالاب ناور و همچنین مرداب‌های مختلف آن یکی از جاذبه‌های طبیعی استان قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول