اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجرایی پروژه فرهنگی با نوای کاروان:

پروژه «با نوای کاروان» چهره واقعی اسلام را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری فارس: مسئول اجرایی پروژه فرهنگی «با نوای کاروان» در همدان گفت: پروژه فرهنگی «با نوای کاروان» در همدان چهره واقعی اسلام را به تصویر خواهد کشید.

پروژه «با نوای کاروان» چهره واقعی اسلام را به تصویر می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید مرادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه فرهنگی با نوای کاروان در استان همدان مخاطبان این پروژه را آحاد مردم معرفی کرد و اظهار داشت: این پروژه در 20 استان مجاور همدان سابقه اجرایی دارد اما رویکرد اجرایی آن در همدان بسیار متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اجرای پروژه با نوای کاروان در همدان در سه قسمت پیش‌بینی شده که قسمت نخست آن ورود پرچم متبرک امام حسین(ع) و پرچم متبرک ثامن‌الحجج(ع) در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان و قسمت دوم این پروژه نیز برپایی نمایشگاه توانمندی‌های استان همدان در باباطاهر است.

به گفته مسئول اجرایی پروژه فرهنگی با نوای کاروان، در طول برگزاری این پروژه در همدان از نخبگان فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و ... استان نیز تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، بر ضرورت ایجاد یک فعالیت فرهنگی منسجم در کشور صحه گذاشت و عنوان کرد: با توجه به ساخت فیلم موهن آمریکایی در تخریب شخصیت والای پیامبر اکرم(ص) باید با استفاده از زبان هنر و ابزار فرهنگ در راستای مقابله با این اقدام گام برداشت که اجرای این پروژه فرهنگی نیز در راستای تحقق این هدف است.

مرادی با بیان اینکه اجرای پروژه با نوای کاروان بر اساس نقد آسیب‌‌های فرهنگی طراحی شده است، تصریح کرد: رویکرد جدید اجرای این پروژه در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمن و نیز مقابله با نمایش دادن چهره عبوس و افسرده دین مبین اسلام توسط دشمنان است.

وی با بیان اینکه در برپایی نمایشگاه با نوای کاروان در همدان همه دستگاه‌های دولتی این استان نیز مشارکت فعال دارند، ابراز کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های استانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مسئول اجرایی پروژه فرهنگی با نوای کاروان رویکرد جدید دیگر این پروژه فرهنگی را بهره‌گیری از چهره‌های استانی همدان عنوان کرد و گفت: سکوی پرتاب هنرمندان استانی به سوی پیشرفت نیز باید به واسطه همت مجموعه‌های فرهنگی فراهم شود.

وی با بیان اینکه برنامه استقبال از این کاروان در همدان 28 شهریورماه و در ساعت 16 در محل امامزاده عبدالله(ع) همدان است، تصریح کرد: این کاروان با مشایعت مردم به سمت باباطاهر (محل برپایی نمایشگاه) رهسپار خواهد شد و در آن جا نیز استقرار می‌یابد.

به گفته مرادی، مراسم بدرقه از دو پرچم گرانقدر امام حسین(ع) و امام رضا(ع) نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس(30 شهریور) با غبارروبی از مزار شهدای همدان انجام خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر متفاوت بودن برگزاری این پروژه فرهنگی در همدان، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این پروژه از هیچ گونه ابزار مکانیکی و همچنین مداح استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول