اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک طراح لباس:

تعامل حلقه گمشده تولیدکنندگان و طراحان لباس است

خبرگزاری فارس: یک طراح لباس گفت: تولیدکنندگان در اندیشه به دست آوردن بازار و طراحان در فکر فرهنگ‌سازی هستند و تعامل حلقه گمشده تولیدکنندگان و طراحان لباس است.

تعامل حلقه گمشده تولیدکنندگان و طراحان لباس است

سعیده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: دولت باید بر روند، تولید پوشش بانوان و خروجی کارگروه مد و لباس نظارت داشته باشد.

وی افزود: کشور ما در چند سال اخیر در تولید پوشش و اجرای طراحی‎های متنوع و اسلامی پیشرفت‎های چشمگیری داشته است.

این طراح لباس در ادامه بیان داشت: دولت می‌تواند با اقداماتی همچون سرمایه‌گذاری در تربیت و آموزش طراحان زبده و همکاری متخصصان مد و لباس و عوامل تولید و توزیع جامعه را در رسیدن به مقصد نهایی که بهبود شرایط مد و لباس جامعه است، یاری کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‎های مد و لباس باید در شهرهای مختلف برگزار شود، ادامه داد: مردم ما از لحاظ اقتصادی مشکل ندارد به همین دلیل به پوشش خود اهمیت می‎دهد، دولت نیز اقدامات خوبی در زمینه حمایت از طراحان انجام داده است.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه، ما در کشورمان مشکل تولید و طراح لباس نداریم، باید بین طراحان و تولیدکنندگان تعامل برقرار کرد، گفت: باید تعامل و همکاری میان طراحان لباس و دست‌اندرکاران تولید دوچندان شود.

وی اضافه کرد: مبحث تجاری شدن با مبحث فرهنگ سازی باید از هم جدا شود، بازار و تولیدکنندگان به فکر به دست آوردن بازار هستند به همین دلیل بر تولید ارزان تاکید دارند، اما طراحان بر کیفیت و فرهنگ‌سازی تاکید دارند، پس باید بین این دو تعاملی برقرار شود.

این طراح لباس با اشاره به اینکه کارگروه مد و لباس پس از تشکیل و آغاز فعالیت‎های خود به دنبال جبران این کاستی‎ها است و ما نیز انتظار داریم مشکلات پوشاک ما از لحاظ طراحی و تولید به زودی حل شود، تصریح کرد: حل نشدن این مشکل شاید به این دلیل است که مسئولان صنعت و بازرگانی نیز در این مورد با مشکلاتی مواجه هستند، اما در ایران مشکل وجود طراح لباس و تولید وجود ندارد.

وی از مسئولان صدا و سیما خواست تا در ترویج فرهنگ مد و لباس مناسب در جامعه بکوشند، گفت: وظیفه صدا و سیما در فرهنگ‎سازی مناسب مد و لباس را نمی‎توان نادیده گرفت، زیرا صدا و سیما به عنوان رسانه‎ای تأثیرگذار باید خروجی‎های کارگروه مد و لباس که مورد تأیید است را نهادینه کند.

رضایی بیان کرد: در سال‎های گذشته در ارتباط با مصرف زیاد داخلی چادر و عدم تولید داخلی این محصول بحث می‎شد، اما هنوز مسئولان به نتیجه قطعی در این امر فائق نشده‎اند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول