اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور صنفی بردخون:

نظارتی بر تاکسی‌های محور بردخون به بوشهر وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول امور صنفی بردخون گفت: تاکسی‌های مسیر بردخون - بوشهر و بردخون - دیر زیر نظر هیچ ارگان و نهادی فعالیت نمی‌کنند و متأسفانه نظارتی نیز بر آنان صورت نمی‌گیرد.

نظارتی بر تاکسی‌های محور بردخون به بوشهر وجود ندارد

صادق نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردخون اظهار داشت: مردم بهترین ناظر و بازرس بر اصناف هستند که می‌توانند بازار را کنترل و از گرانفروشی جلوگیری کنند.

نظری گفت: گرانی و گرانفروشی دو مقوله مجزاست اما افزایش قیمت‌های اخیر بیشتر بر اثر گرانی است که همه درگیر آن هستند.

وی افزود: متأسفانه بانک مرکزی اطلاعات مربوط به قیمت کالا و تورم را به صورت مرتب منتشر نمی‌کند که اگر این اطلاعات وجود داشت به تثبیت فضای اقتصادی کمک می‌کرد و سودجویان نمی‌توانستند از این فضا بهره ببرند و اقدام به گرانفروشی کنند.

نظری اضافه کرد: وقتی قیمت کالایی به صورت رسمی یا غیررسمی تغییر می‌کند اصناف نمی‌توانند نقشی در افزایش آن داشته باشند زیرا کالا را با فاکتور رسمی و از مبدأ مشخص خریداری کرده‌اند و با ضریب معین که در وزارت اقتصاد و دارایی مشخص می‌شود عرضه می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کارخانجات، تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا مهمترین عناصری هستند که باید کنترل اصلی بر روی آنها صورت گیرد و مردم در صورتی که با حقوق مصرف‌کننده آشنا باشند بهترین ناظران و بازرسان هستند که می‌توانند بر عملکرد اصناف نظارت کنند.

وی یادآور شد: ارائه فاکتور یکی از مهمترین حقوق مصرف‌کنندگان است که متأسفانه در منطقه ما نهادینه نشده و کمتر فردی از فروشنده درخواست فاکتور می‌کند البته مصرف‌کننده نیز باید ضریب درصد سود واحدهای صنفی را بداند.

نظری در زمینه افزایش کرایه آژانس‌های مسافربری نیز گفت: آژانس‌های مسافربری نیز به جز کرایه داخل شهر حق افزایش کرایه‌ها را ندارند البته تاکسی‌های تلفنی‌ها در این زمینه بارها جریمه شده‌اند ولی جریمه نقدی به تنهایی مؤثر نیست و باید انصاف و رعایت حقوق همنوع به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود.

وی به موضوع تاکسی‌های بین شهری نیز اشاره کرد و گفت: تاکسی‌های مسیر بردخون - بوشهر و بردخون - دیر زیر نظر هیچ ارگان و نهادی فعالیت نمی‌کنند و متأسفانه نظارتی نیز بر آنان صورت نمی‌گیرد که لازم است پلیس راهور وارد عمل شود و ضمن بررسی صلاحیت رانندگی آنان به ساماندهی این وسایل نقلیه اقدام کند.

مسئول امور صنفی بردخون خاطر نشان کرد: وزیر صنعت و معدن و تجارت به عنوان یکی از متولیان کنترل بازار باید در زمینه افزایش قیمت‌ها فکری به حال مردم کند زیرا تاکنون بارها وعده کاهش قیمت لبنیات داده شده اما عملی نشده و شاهد کم‌فروشی و افت کیفی کالاها هستیم.

وی اصناف کشور را وفادار و عاشق و علاقمند نظام دانست و گفت: این قشر پشتیبان نظام و انقلاب هستند و همه از دل این ملت برخاسته‌اند.

نظری در پایان گفت: وظیفه امور صنفی بازرسی از واحدهای صنفی نیست ولی برای شفاف‌سازی به مردم مطالبی بیان کردم که مردم می‌توانند در هر زمان با 124 تماس بگیرند و بدون نام مشکلات و گزارش‌های خود را در زمینه گرانفروشی و کم‌فروشی اظهار کنند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول