اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد

میثاق 1200 دانش‌آموز با حضرت احمدبن موسی (ع)

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به مناسبت دهه کرامت هزار و 200 دانش‌آموز استان در برنامه میثاق با حضرت احمد‌بن‌ موسی (ع) شرکت می‌کنند.

میثاق 1200 دانش‌آموز با حضرت احمدبن موسی (ع)

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس محمدحسین روزی‌طلب اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش فارس برنامه‌های ویژه‌ای را برای بزرگداشت باشکوه ایام دهه کرامت و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) در نظر گرفته است.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها مراسم تجدید‌میثاق دانش‌آموزان با حضرت احمدبن موسی (ع) است که برای 600 دانش‌آموز پسر پنجم مهر‌ماه و برای 600 دانش‌آموز دختر چهارم مهر‌ماه برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های استقبال، قرائت اذن دخول، زیارت و گل‌افشانی و بازدید از موزه و استماع ادعیه و مداحی است.

روزی‌طلب ادامه داد: تهیه و توزیع بروشورهای تبلیغاتی، ارسال پیامک، فضاسازی، چراغانی و تزئین سردر ادارات و مدارس با مطالب و آموزه‌های مرتبط با زندگی حضرت احمدبن موسی (ع) از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی اضافه کرد: در دهه کرامت از دختران دانش‌آموز نمونه در مدارس با رویکرد حجاب و عفاف تجلیل می‌شود و مسابقات فرهنگی هنری شامل دل‌نوشته، روزنامه دیواری، نقاشی و تابلونویسی با مضامین مرتبط در همین زمینه قابل ذکر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این دهه برگزاری چند مراسم ختم قرآن به وسیله تقسیم صفحات قرآن بین دانش‌آموزان و فرهنگیان و تقدیم ثواب آن به ارواح طیبه امام هشتم (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی (ع) نیز برای افزایش روحیه معنوی در دستور کار قرار دارد.

ختم یک‌هزار صلوات در هر مدرسه، قرائت زیارت و ادای سلام حضرت احمدبن موسی (ع) در مراسم آغازین سال تحصیلی و اجرای برنامه بزرگداشت آن حضرت در صبح‌گاه مدارس نیز در ادامه مورد اشاره مدیرکل آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ایام این دهه جایگاه حضرت احمدبن موسی (ع) با ارائه مقالات و اشعار برای دانش‌آموزان تبیین می‌شود و از خادمان افتخاری آن حضرت در اداره‌های آموزش و پرورش تجلیل به عمل خواهد آمد.

روزی‌طلب ادامه داد: زیارت حضرت احمدبن موسی (ع) توسط اولیا به همراه فرزندانشان از جمله برنامه‌های این دهه است که نقش بسیاری در ارتقای فضای معنوی در خانواده‌ها دارد.

تهیه کتب و سی‌دی مرتبط با زندگی حضرت احمدبن موسی (ع) با توجه به گروه سنی دانش‌آموزان و غنی‌سازی کتابخانه‌های مدارس با این کتب مورد دیگری بود که توسط وی مورد اشاره قرار گرفت.

برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در مدارس، حفظ چهل حدیث رضوی به تناسب دوره‌های تحصیلی، ارسال اشعار در مورد زندگی حضرت احمدبن موسی (ع) به مداحان دانش‌آموز سراسر کشور و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با همکاری استانداری نیز از برنامه‌های این دهه بود که مدیرکل آموزش و پرورش به آن پرداخت.

وی همچنین اظهار داشت: گفتمان دینی با محوریت سومین حرم اهل بیت (ع) با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی نیز در همین دهه برگزار خواهد شد و آداب زیارت با توزیع بروشور و سخنرانی در مراسم و کلاس‌های مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول