اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تدارک 13 نوع آش در قالب جشنواره آش نیر

خبرگزاری فارس: در واپسین روزهای فصل تابستان شهرستان نیر میزبان هفتمین جشنواره آش‌های سنتی و بومی محلی در منطقه گردشگری بولاغلار بود.

تدارک 13 نوع آش در قالب جشنواره آش نیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جشنواره که عصر امروز با معرفی برترین آش منطقه‌ای طبخ شده پایان یافت، زنان و مردان آشپز در فضای تفریحی گردشگری با آب و هوای خنک تابستانی گردهم آمدند تا توانایی خود را در پختن آش‌های محلی و طبخ آن به نمایش بگذارند.

این جشنواره که همه ساله در شهرستان نیر برگزار می‌شود زمینه‌ای را برای مسافران، گردشگران و علاقمندان به طبیعت در روز جمعه فراهم کرده است تا در کنار خانواده خود بتوانند از این فضای بکر و طبیعی استفاده کنند.

در این جشنواره طبق معمول و مرسوم همه ساله از بین آش‌های پخته شده آش دوغ مخاطبان زیادی داشت که در ترکی به این آش «آیران آشی» گفته می‌شود.

در هفتمین جشنواره آش‌های سنتی نیر علاوه بر آش دوغ آش‌هایی همچون ترشولو آش، گیلدیگ آشی، آش گوجه، آش کشک، قاتق آشی و ... طبخ شد.

در این جشنواره علاوه بر عرضه آش‌های متنوع نمایشگاهی از صنایع دستی نیز به معرض دید عموم گذاشته شده بود تا علاقمندان بتوانند از غرفه‌های صنایع دستی استفاده کنند.

در جشنواره آش امسال در شهرستان نیر برای مخاطبان بازی‌های بومی محلی و همچنین مسابقات فرهنگی هنری نیز تدارک دیده شده بود تا علاقمندان از این فضا نیز در کنار پخت و پز آش‌های سنتی و خوردن آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منطقه گردشگری بولاغلار نیر با داشتن چشمه‌های جوشان و دیدنی در شمالغرب این شهر با فاصله اندکی از نیر واقع شده که در کنار چشمه‌های جوشان منطقه خوش آب و هوا با فضای بکر و طبیعی است و فرصت مناسب و مفرحی را برای علاقمندان فراهم کرده تا بتوانند از این منطقه که شامل دو مجتمع بزرگ پرورش ماهی نیز هست به همراه چشم‌اندازهای بکر طبیعی استفاده کنند.

این منطقه زیبا و وسیع به عنوان تفرجگاهی بی‌نظیر در استان از مناطق نمونه گردشگری در استان اردبیل است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول