اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی خبر داد

رتبه دوم خراسان‌رضوی در میزان جابه‌جایی مسافر در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر خراسان‌رضوی دومین استان کشور به لحاظ جابه‌جایی مسافر است.

رتبه دوم خراسان‌رضوی در میزان جابه‌جایی مسافر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی ظهر امروز در نشست مشترک سازمان‌ پایانه‌های مسافربری مشهد در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های عمده در حمل و نقل مسافر به جهت ارائه خدمات عمومی، رضایتمندی اجتماعی است.

وی ادامه داد: جایگاه و اهمیت خاصی که سازمان حمل و نقل عمومی در خراسان‌رضوی دارد به لحاظ وجود حرم مطهر امام رضا (ع) و نام نهادن مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران است و هم‌چنین به نوعی رسالت این سازمان در مواجهه با زائرین و مجاوران را سنگین‌تر می‌کند.

شهرکی‌ثانوی با تاکید بر مشخصه‌های مناسبی که پایانه مسافربری امام رضا در سطح ملی و منطقه دارا است، ادامه داد: تسریع در دریافت خدمات به زائران و سهولت دریافت بلیت، از اهداف سال جاری پایانه‌ مسافربری محسوب می‌شود و در راستای این اهداف اقدامات موثری صورت گرفته است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه اقدامات موثری در راستای سهولت در دریافت بلیت برای مسافران انجام شده است، افزود: افرادی که نیاز به سفر دارند علاوه بر پایانه‌های فروش و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از طریق اینترنت و تلفن نیز اقدام به خرید بلیت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در راستای کاهش اتلاف وقت مسافران و تامین ناوگان حمل و نقل در مشهد گام موثرتری برداریم و میزان رضایتمندی مسافران را در این راستا افزایش دهیم.

شهرکی‌ثانوی با تاکید بر افزایش 80 درصدی فروش بلیت به مقاصد برون استانی از مبدا مشهد، تصریح کرد: تقریباً در سال جاری افزایش 2 برابری دفاتر فروش بلیت را در مشهد شاهد بودیم که امیدواریم با این افزایش بتوانیم تعداد مسافران را نیز افزایش دهیم.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی اظهار کرد: میزان فروش بلیت در سال گذشته به روش‌های اینترنتی و تلفنی 15 درصد بوده است که در سال جاری به 30 درصد رسیده است.

وی در این راستا افزود: با تلاش مستمر امیدوارم این میزان را به 80 درصد نیز ارتقا دهیم.

شهرکی‌ثانوی در بحث ایمنی سفر خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ناوگان حمل و نقل عمومی و پلیس راه خراسان‌رضوی با کاهش 15 درصدی تلفات جاده‌ای در 11 ماه گذشته رو به ‌رو بوده‌ایم که امیدواریم در چند ماه باقی مانده از سال هم بتوانیم کاهش چشم‌گیری را در استان داشته باشیم و کاهش تلفات جاده‌ای را در استان خراسان‌رضوی رقم بزنیم.

وی در ادامه گفت: هدف‌گذاری برنامه دولت برای تمام استان‌ها 10 درصد کاهش تلفات جاده‌ای بوده است و برای استان‌هایی که میزان مسافر بیشتری را دارا می‌باشند 15 درصد اعلام شده، که در این میان خراسان‌رضوی در 5 ماهه نخست سال جاری 24.3 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را داشته است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی در ارتباط با جابه‌جایی مسافر در سطح استان، افزود: در 5 ماهه سال جاری 11.5 میلیون نفر جابه‌جایی در سطح استان صورت گرفته که 26 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را در پی داشته است.

شهرکی‌ثانوی با اشاره به اینکه میزان جابه‌جایی در استان بالغ بر 50 میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: سهم مشهد در حمل و نقل بین 56 تا 60 درصد در سطح استان خراسان‌رضوی است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر خراسان‌رضوی دومین استان کشور به لحاظ جابه‌جایی مسافر است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول