اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

رفع مشکل خوابگاه‌های دانشجویی تا 5 سال آینده

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: ظرف پنج سال آینده مشکل خوابگاه‌های دانشجویی کشور برطرف می‌شود.

رفع مشکل خوابگاه‌های دانشجویی تا 5 سال آینده
کیوان مرادیان در حاشیه نشست تجدید میثاق فرهنگیان و دانشگاهیان بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل اظهار داشت: در حال حاضر رویکرد دولت حمایت از علم و فناوری و حمایت از عدالت در وزارت علوم است.

وی تصریح کرد: در گذشته یکی از مشکلات و تبعیض‌های موجود در وزارت علوم، ادامه تحصیل در مقطع دکتری توسط گروهی خاص بوده که با حمایت نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات این تبعیض از بین رفته و امروز شاهد برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری در کشور هستیم.

معاون وزیر علوم ابراز داشت: برگزاری آزمون دکتری نگاه به عدالت است و اگر این نگاه نبود از ظرفیت‌ها برخوردار نبوده و در جذب هئیت علمی با مشکل جدی مواجه بودیم.

* 160 میلیارد تومان به وزارت علوم اختصاص یافت

مرادیان از افزایش بودجه وزارت علوم در حوزه‌های آموزشی و تحقیقاتی خبر داد و افزود: بودجه وزارت علوم در حوزه تحقیقات و وام دانشجویان در سال 88 حدود 110 میلیارد تومان بوده که در سال جاری با پیگیری جدی علی کریمی نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به 240 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 10 تا 15 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی و 85 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های غیردولتی آزاد، جامع علمی و کاربردی و پیام نور مشغول تحصیل هستند که عمده دانشجویان مراکز غیردولتی در نقاط دوردست با مشکل خوابگاه مواجه هستند.

مرادیان اذعان داشت: برای رفع مشکل خوابگاه‌های دانشجویی کشور بیش از 160 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به وزارت علوم اختصاص یافته که با این افزایش بودجه ظرف پنج سال آینده، مشکل خوابگاه‌های دانشجویی کشور رفع و دانشجویان از نظر اسکان مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول