اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما:

تمام متفکران جامعه اسلامی تغذیه کننده از مسجدها هستند

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم آلزایمر گفت: تمام متفکران جامعه اسلامی تغذیه کننده از مسجدها هستند.

تمام متفکران جامعه اسلامی تغذیه کننده از مسجدها هستند

احمدرضا معتمدی کارگردان و نویسنده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در طول تاریخ ما شاهد این بوده‌ایم که متفکران به نام مانند سهروردی،ابن سینا و دیگران دانشمندان و متفکران متعهد به نوعی تغذیه‌کننده از مساجد بوده‌اند.

وی افزود: مسجد یک معماری ساده نیست مسجد یک جای عرفانی است که در راستای نظام جمهوری اسلامی بنا نهاده شده است.

این کارگردان سینما گفت: ساختار و معماری‌های هنری مسجد نمونه زنده‌ای از هنر ایرانی است و جایگاهی‌ که حیات بخش روح‌های خسته آدمی است و انسان در آنجا به آرامش می‌رسد و انسان بعد از گذشت مدت زمانی و سپری کردن آن در فضای مسجد سبب بازآفرینی و تازگی انسان می‌شود.

معتمدی در ارتباط با هنرهای سینمایی و ساختار هنر اظهار کرد: سینما در واقع فضایی است که با معماری به‌گونه‌ای ارتباط دارد که برگرفته از هنرهای خاص در رشته‌های متفاوت است و در واقع سینما یک نوع معماری فضا است.

وی افزود: فضاسازی در عنصر اصلی ساختار سینمایی را تشکیل می‌دهد و این فضا ممکن است احتیاج به مکانی داشته باشد که بتواند هنر و فرهنگ را در آن تدریس کند که این جایگاه مسجد است.

این کارگردان سینما ابراز کرد: متاسفانه امروزه در ساختار فیلمی‌های مذهبی ما آن طور که باید و شاید از هنر مسجد و فرهنگ مسجد استفاده نمی‌شود و ارتباط‌گیری فیلم‌های مذهبی ما در راستای ساختار موجودیت هنر مسجد تا حد و اندازه کافی نیست.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول