اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل موسسه فرهنگی علامه عسکری:

مرحوم ابوالحسنی یک متفکر کم‌نظیر بود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل موسسه فرهنگی علامه عسکری گفت: مرحوم ابوالحسنی یک متفکر و عالم دینی کم‌نظیر بود که در زمینه‌های مختلف فکری و تاریخی صاحب‌نظر به شمار می‌آمد.

مرحوم ابوالحسنی یک متفکر کم‌نظیر بود

حجت‌الاسلام سید مهدی حسین‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم ضمن اظهار تاسف از درگذشت حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی ابراز داشت: مرحوم ابوالحسنی که به استاد منذر شهرت داشت، متولد 34 در تهران بود که پس از ورود به دانشگاه از طرف اساتید خود از جمله استاد موسوی همدانی تشویق به حضور در حوزه‌های علمیه و فراگرفتن علوم دینی شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌هایی که شخصیت علمی افراد را قوام می‌دهد، فراگیری از اساتید برجسته است، افزود: مرحوم ابوالحسنی در مدت تحصیل خود در حوزه‌های علمیه از محضر اساتید ارزشمندی مانند مرحوم حاج شیخ جواد تبریزى، وحید خراسانى، جعفر سبحانى و مصباح یزدى استفاده کرد.

مدیر عامل موسسه فرهنگی علامه عسکری خاطرنشان کرد: وی غیر از فراگرفتن دروس حوزوی نزد اساتید بزرگ، برخی علوم متفرقه را نزد اساتید نخبه مانند مرحوم فاضل لنکرانی فراگرفت.

وی ادامه داد: مرحوم ابوالحسنی در این دوره‌ها علومی مانند فلسفه غرب و تاریخ اسلام و ایران را پیگیری می‌کرد که آموختن این علوم تاثیر بسزایی در تقویت بنیه و ظرفیت علمی وی برای پرداختن به موضوعات روز فکری و عقیدتی جامعه داشت.

حسین‌زاده اضافه کرد: برخی افراد فاضل هستند اما توانایی به تحریر درآوردن علوم خود را ندارند، مرحوم ابوالحسنی علاوه بر علم و فضل فراوان از قلمی شیوا و رسا برخوردار بود که سبب شد کتاب‌های وی در میان جوانان نیز مورد استقبال واقع شود.

وی با بیان به اینکه مرحوم ابوالحسنی شخصیت تاثیرگذاری در حوزه نشر کشور به حساب می‌آمد، گفت: امیدوارم اکنون که عمر این شخصیت فرهنگی و علمی به پایان رسیده، دستگاه‌های مربوط در بزرگداشت وی کوتاهی نکنند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی علامه عسکری با اشاره به تالیفات مرحوم ابوالحسنی یادآور شد: کتاب‌های وی علاوه بر مفید و پربار بودن به دلیل قلم روانی که داشت بسیار تاثر‌گذار نیز هستند و همگی بر اساس اصول نویسندگی و بسیار محققانه به رشته تحریر درآمده‌اند.

وی افزود: برخی کتاب‌های مرحوم ابوالحسنی درباره شخصیت‌های بزرگی مانند شیخ فضل‌الله نوری و شهید مطهری به نگارش درآمده که با پرداختی بسیار عمیق به زندگی این بزرگواران زوایای پنهانی از شخصیت آنها را آشکار می‌کند.

حسین‌زاده اظهار کرد: برخی در یک رشته یا زمینه به تحقیق و نگارش می‌پردازند اما مرحوم ابوالحسنی این توان علمی را داشت که در زمینه‌های مختلف دینی، فکری و تاریخی آثار ارزشمندی از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: مرحوم ابوالحسنی در زمینه‌های مختلف مانند تاریخ معاصر ایران و تاریخ اسلام صاحب‌نظر بوده و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها کمتر شخصیتی مانند وی را تربیت کرده‌اند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی علامه عسکری در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم ابوالحسنی یک روشنفکر دینی و یک متفکر کم‌نظیر بود که شخصیت وی می‌تواند الگوی مناسبی برای تمام طلاب باشد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول