اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

از ظرفیت و منابع علمی کلام امام صادق(ع) استفاده شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کلام امام صادق(ع) گنجینه ارزشمند تشیع است که هنوز از ظرفیت علمی و فرهنگی ایشان استفاده کامل نشده است.

از ظرفیت و منابع علمی کلام امام صادق(ع) استفاده شود

حجت‌الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: مرجعیت علمی و فرهنگی شیعیان، مرجعیت کاملی است که از آیات قرآن، سیره پیامبر(ص) و کلام ائمه(ع) نشأت گرفته است.

وی ادامه داد: این منظومه، یک منظومه بسیار کامل است که یک محقق و اسلام‌شناس می‌تواند با استفاده از آن هر آنچه را که لازم دارد، در رابطه با فهم دین به دست بیاورد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اختلافات سیاسی موجود در صدر اسلام عنوان کرد: این اختلافات سیاسی نباید مانع از استفاده علمی اسلام‌شناسان از گنجینه ارزشمند احادیث ائمه(ع) شود.

وی افزود: بسیاری از دانشمندان منطقی اهل سنت در کاوش‌های علمی خود از این منابع ارزشمند استفاده کرده و به نقش بی‌بدیل این منابع اذعان دارند.

زادهوش خاطر نشان کرد: بسیاری از علمای جهان اسلام به شگفتی‌ها و زیبایی‌های سخنان ائمه(ع) اعتراف کرده‌اند.

وی گفت: البته بسیاری از مسلمانان به خاطر تعصباتی که در زمینه مسائل سیاسی اسلام دارند، خود را از این منبع علمی و فرهنگی محروم کرده‌اند و به همین دلیل در دریافت‌های خود از متون دینی به مشکلات بسیاری برخورده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: محروم شدن از این منابع ارزشمند علمی اشتباهی است که دانشمندان اهل سنت آن را مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه علمی امام صادق(ع) بیان کرد: اعتقاد ما به کلمات امام صادق(ع) این است که این کلمات وزنی در اندازه آیات قرآن و کلام پیامبر(ص) دارد و می‌تواند منبع استخراج احکام دینی باشد.

زادهوش ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با همت و توجه بیشتر از این داشته‌ها و ذخیره‌ها درست استفاده کنیم.

وی گفت: معادن ارزشمندی مانند کلام امام صادق(ع) امروز در دست ما است، اما باید اظهار تأسف کرد که بسیاری از شیعیان از این منابع به خوبی استفاده نکرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: بسیاری از مردم در گرامیداشت ائمه(ع) خوب عمل کرده اما در مراجعه معرفتی به کلام آنها کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: مناسبت‌های این‌چنینی زمان خوبی است تا در عملکرد خود نسبت به میراث ارزشمند تشیع تجدید نظر کرده و فقر خود را در این زمینه جبران کنیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول