اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

آموزش اولویت نخست تعاونی‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی تاکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی باید در اولویت نخست و سرلوحه تعاونی‌ها قرار گیرد.

آموزش اولویت نخست تعاونی‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان‌شمالی محمود احمدی‌بیغش در دیدار تعاون‌گران و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی در استان گفت: در این راستا به گونه‌ای  آموزش دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم که مردم با دید مثبت به تعاونی‌ها نگاه کنند.

وی گفت: افرادی که برای ایجاد تعاونی مراجعه می‌کنند باید با قوانین اولیه آشنا باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی اظهار داشت: در راستای بارورشدن اصل 44 و واگذاری امور به مردم باید به تعاونی‌ها توجه ویژه شود.

وی تعاونی‌ها را نیازمند حمایت منطقی و قانونی دانست و افزود: همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از این بخش هستند تا  بخش تعاون بتواند با بخش خصوصی رقابت کند.

احمدی‌بیغش با بیان اینکه ارزشی که در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی به تعاونی‌ها شده در واقع ارزش‌گذاری به کرامت معنوی و اقتصادی انسان‌ها است، یادآور شد، کرد: برای توسعه بخش کشاورزی استان، دولت 210 میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده که تعاونی‌ها برای دریافت تسهیلات اولویت دارند.

مدیرکل کار، تعاونی و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی هم در این نشست شمار شرکت‌های تعاونی در استان را دوهزار و 976 تعاونی برشمرد و گفت:حدود دو سوم از تعاونی‌های استان در دولت احمدی‌نژاد شکل گرفته است.

علی حسین پور‌پاکزاد اضافه کرد: جامعه هدف تعاون یک جامعه بسیار گسترده است که در واقع بیش از 700هزار نفر از جمعیت استان، زیر پوشش تعاونی‌ها قرار دارند.

وی ادامه داد: براساس قانون تعاونی‌ها باید در پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد اقتصاد ما بر پایه تعاونی باشد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول