اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر مسایل دینی:

عقل و دین‌داری ملاک ازدواج قرار گیرد

خبرگزاری فارس: پژوهشگر مسایل دینی گفت: باید ملاک ازدواج، دین‌داری و عقل جوانان باشد، قدرت اقتصادی نمی‌تواند ملاک مناسبی برای ازدواج باشد.

عقل و دین‌داری ملاک ازدواج قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ولی‌الله نقی‌پورفر استاد دانشگاه و پژوهشگر مسایل دینی پیش از ظهر امروز در طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ریشه گسستن خانواده‌ها را باید از جایگاه زنان در آن خانواده جست‌وجو کرد، زیرا هیچ‌ جایگاهی به اندازه جایگاه مادر و همسر در خانواده نقش ندارد.

وی ادامه داد: خانم‌ها و آقایان باید با ازدواج صاحب کمال شوند و با تشکیل خانواده سالم است که می‌توان انتظار یک جامعه سالم را داشت.

پژوهشگر مسایل دینی تصریح کرد: به تعبیر قرآن سه گروه خائن هستند، که از جمله آنها اراذل و اوباش، بی‌دینان مخالف نظام و مزدوران و جاسوسان است، در واقع هدف ضد انقلاب استفاده از نیروی جوانان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی است.

نقی‌پورفر پیرامون مجازات متعرضان به نوامیس عنوان کرد: زمانی می‌توانیم متعرضان به نوامیس را به مجازات واقعیشان برسانیم که در امر تشکیل خانواده گام‌های جدی برداشته باشیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند، اگر خانواده‌ای به خواستگاری فرد عاقل، دیندار و خوش‌اخلاق پاسخ مثبت ندهد، جامعه خود را به فساد کشانده است.

پژوهشگر مسایل دینی ابراز کرد: برای پاسداری از انقلاب و دین نباید اجازه دهیم جامعه به فساد کشیده شود، زیرا فساد نقطه مقابل دین و انقلاب است.

نقی‌پورفر ادامه داد: برای حفظ دین باید از ضروریات آن مانند، اطاعت از فرمایش‌ خدا، رسول خدا و معصومین (ع) را مبنای کار خود قرار دهیم، هر یک از احکام الهی دارای جایگاهی هستند و باید با بصیرت کافی این احکام را در زمان مناسب خودش به کار ببریم.

پژوهشگر مسایل دینی خاطر نشان کرد: اگر ازدواج موقت در جایگاه خود و به شکل صحیح مطرح نشود، می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر را به بار بیاورد.

نقی‌پورفر تأکید کرد: باید حرمت خدا و رسولش جزو خط قرمز‌ها قرار گیرد و با هر کسی که حرمت این عزیزان را حفظ نمی‌کند، برخورد قاطع شود تا دشمنان دین به خود اجازه بی‌احترامی به مقدسات را ندهند.

وی اضافه کرد: اگر حرمت فقها و مجتهدان دین حفظ نشود، به خود دین آسیب می‌رسد و این رابطه، یک رابطه دو طرفه است، باید در هر استان با حضور مجتهدان، پناهگاهی مناسب برای دین به وجود آید.

پژوهشگر مسایل دینی با استناد به قرآن کریم عنوان کرد: افراد و جوانان جامعه باید بسیج دین باشند، باید عالمان بیشتری تربیت شود تا بهتر دین حفظ شود.

نقی‌پورفر افزود: دفاع از حریم حوزه‌های علمیه دفاع از حریم دین است و حرمت دین بدون حرمت معلمان دین رخ نمی‌دهد.

پژوهشگر مسایل دینی اظهار کرد: برای حفظ انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و انسجام لازم و ضروری است، که وحدت میان اقوام را می‌توان مهم‌ترین عامل وحدت در انقلاب اسلامی دانست.

پژوهشگر مسایل دینی ابراز کرد: جامعه‌ که ادعای تدین می‌کند، باید رسالت اجتماعی خود را بداند که مسئله ازدواج جزو رسالت اجتماعی تمامی افراد جامعه است، تمام افراد جامعه باید برای حل این مسئله تلاش کنند، تا هرچه سریع‌تر این معضل جوان از بین برود.

وی در پایان عنوان کرد: مسائل اقتصادی نمی‌تواند ضامن بقای یک خانواده باشد.

لازم به ذکر است، طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین با حضور اساتید مطرح کشوری و همچنین دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر استان قزوین به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین برای چهارمین سال متوالی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول