اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جمعیت و خانواده دانشگاه پزشکی رفسنجان خبر داد

4700 مشاوره قبل از ازدواج در رفسنجان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 700 نفر به مراکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان‌های رفسنجان و انار مراجعه کردند.

4700 مشاوره قبل از ازدواج در رفسنجان

مریم نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 700 نفر به مراکز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان‌های رفسنجان و انار مراجعه کردند.

وی بیان داشت: ازدواج پایه‌گذاری خانواده و خانواده واحد شکل‌دهنده جامعه است، سلامت و سعادت جامعه در گرو پایه‌گذاری صحیح این بنا و مراقبت‌های جامع جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی از آن است.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: منطقی‌ترین شکل ارائه این مراقبت افزایش آگاهی عمومی و برانگیختن احساس مسئولیت و مشارکت یکایک افراد جامعه در این فعالیت‌های پر ثمر و بنیادین است.

نخعی به انجام آزمایش تالاسمی و اعتیاد و برگزاری کلاس‌های مشاوره در مرکز شماره یک شهری رفسنجان اشاره کرد و ابراز داشت: تمام متقاضیانی که می‌خواهند گواهی عقد دریافت کنند، باید قبل از هرگونه تدارک برای مراسم ازدواج برای انجام آزمایش و شرکت در کلاس‌های مشاوره اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها افزایش آگاهی زوجین در زمینه بهداشت باروری و روش‌های پیشگیری از باروری از یک‌طرف و از طرف دیگر هماهنگی بین رشد جمعیت و ابزار و عوامل توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است که نهایتاً تامین عدالت اجتماعی را نیز میسر می‌سازد.

راه‌اندازی سامانه پیام سلامت در رفسنجان

نخعی عنوان کرد: برای والدین تمامی نوزادانی که از اول مرداد ماه امسال متولد شدند به صورت خودکار و رایگان یک پیامک حاوی همه مطالب آموزنده از قبیل تاریخ واکسن، زمان مراجعه والدین برای مراقبت‌های کودک و پیام‌های آموزنده به شماره موبایل والدین کودک ارسال می‌شود.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: والدین کودک باید برای عضویت یک پیام بدون متن به سامانه 30002488 ارسال کنند.

نخعی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ارتقای سطح سلامت کودکان و همکاری در راستای اجرای شدن برنامه‌های آموزشی و بهداشتی برای خانواده‌ها عنوان کرد.

10 درصد دانش‌آموزان اول متوسطه رفسنجان چاق هستند

 

سیدعلی قدیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته، اظهار داشت: 10 درصد دانش‌آموزان پسر و دختر اول متوسطه رفسنجان چاق هستند.

 

قدیری خاطرنشان کرد: از اول مرداد ماه گروه سلامت نوجوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه پزشکی رفسنجان اقدام به برگزاری معاینات دانش‌آموزان اول متوسطه پسر کرده است.

 

وی بیان داشت: بعد از برگزاری معاینات دانش‌آموزان چاق به یک جلسه آموزشی دعوت شده و در زمینه تغذیه، تحرک بدنی و عوارض چاقی نکاتی به آنها آموزش داده می‌شود.

 

قدیری با بیان اینکه این جلسات هر دو هفته یک‌بار برگزار می شود، افزود: همه دانش‌آموزان پسر و دختر اول متوسطه می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه سلامت برای شرکت در معاینات پزشکی روزهای زوج از ساعت 17 الی 19 به مرکز بهداشت شماره چهار واقع در خیابان امیرکبیر غربی مراجعه کنند.

 

مسئول واحد سلامت جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: این معاینات به صورت رایگان بوده و اقداماتی از قبیل بررسی وضعیت رشد، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، بررسی وضعیت دهان و دندان و ... انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول