اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

امام صادق (ع) اسلام ناب را جایگزین خرافه‌پرستی کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امام صادق (ع) اسلام ناب محمدی را احیا و جایگزین خرافه‌پرستی کرد.

امام صادق (ع) اسلام ناب را جایگزین خرافه‌پرستی کرد

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: امام صادق(ع) پاسدار ارزش‌های اصیل اسلام، سنت نبوی و احیا کننده مکتب تشیع است.

وی با تسلیت شهادت امام صادق(ع) به ویژگی‌های سیره زندگی آن حضرت اشاره و بیان داشت‌: امام جعفر صادق(ع) در تمام ‌لحظات زندگی پربار خود همچون مبارزی نستوه و انقلابی بدون وقفه در میدان فکر و عمل، همانند دیگر ائمه اطهار قیام کرد و در لباس تدریس به حفظ اسلام پرداخت.

شکریان تصریح کرد: دوران امام صادق(ع) یکی از پیچیده‌ترین ادوار تاریخ اسلام است، زیرا از طرفی شورش‌ها و قیام‌های مستمر گروه‌های مختلف به‌ویژه خون خواهان امام حسین(ع) اتفاق می‌افتاد و از سوی دیگر مکتب‌ها  و اندیشه‌های متفاوت فلسفی و کلامی در بین مردم در حال شکل‌گیری بود.

وی با تاکید بر وجود بحران‌های سیاسی و اجتماعی دوران امام صادق(ع) اذعان داشت: با وجود بحران‌های مختلف به‌ وجود آمده در آن عصر، امام صادق(ع) در پی نجات اندیشه‌ها و افکار مسلمانان از بی‌دینی و کفر بود.

شکریان بیان داشت: امام صادق(ع) همچون سدی مقاوم در مقابل انحراف اصول و معارف اسلامی از مسیر اصلی ایستاد و توانست با درایت عالمانه خود، شیعه را که در حال نابودی و اضمحلال بوده و در خفقان و شکنجه حکومت‌های پیشین قرار داشت نجات دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: با توجه به اختلافات سیاسی بین امویان و عباسیان و تقسیم شدن اسلام به فرقه‌های مختلف و ظهور عقاید مادی و نفوذ فلسفه یونان در کشورهای اسلامی، نهضت امام جعفر صادق(ع) بر پایه‌های محکم علمی استوار بود، لذا توانست هم حقایق دینی را از میان خرافات، موهومات و احادیث جعلی بیرون کشد و هم در برابر زندیق‌ها و مادی‌ها با نیروی منطق و قدرت استدلال مقاومت کند و آرای سست آنها را محکوم سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به سیره اخلاقی امام صادق(ع) اشاره و اظهار داشت :ایشان مانند پدران بزرگوار خود در احسان و انفاق به نیازمندان اهتمام ویژه داشت و دارای حکمت و علم وسیع، نفوذ کلام و قدرت بیان بود و با کمال تواضع و در عین حال با نهایت مناعت طبع کارهای خود را شخصا انجام می‌داد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول