اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن شرق مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم شرق مازندران همزمان با دهه کرامت در این شهرستان خبر داد.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن شرق مازندران برگزار می‌شود

‌حجت‌الاسلام ابوذر زارعی‌کیاپی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: این دوره از مسابقات با حضور برادران و خواهران زیر و بالای 16 سال در رشته‌های حفظ 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء،‌ 20 جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می‌شود.

‌وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در زمان فعلی که دشمن مبارزه خود را با اعتقادات و ارزش های دینی ما آغاز کرده، توسعه قرآن در جامعه اسلامی است که این مسئله در زمینه‌های مختلف حفظ، روخوانی، مفاهیم و تفسیر باید پیگیری شود.

به گفته این مسئول فرهنگی، توسعه و بسط قرآن در جامعه و برگزاری این مسابقات می‌تواند حربه‌ای محکم در مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

زارعی‌کیاپی تصریح کرد: همزمان با برگزاری مسابقات قرآنی، مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال هم در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: این مسئله در سطح شهرستان نکا نیز همچون سراسر کشور در حال پیگیری است و متولیان امر قرآن ‌آموزی در اداره اوقات، تبلیغات اسلامی، ارشاد، آموزش و پرورش با تمام توان در حال انجام برنامه‌های قرآنی خود هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند تا 25 شهریور به اداره اوقاف نکا مراجعه کنند.

این مسئول با گرامیداشت دهه کرامت خاطر نشان کرد: با توجه به فرا‌رسیدن دهه کرامت متولیان امر باید با زمینه‌سازی مناسب و برگزاری برنامه‌های متنوع برای شناساندن شخصیت والای ائمه اطهار (ع) برای اقشار مختلف به ویژه قشر جوان تلاش کنند.

زارعی بیان داشت: دهه کرامت و معرفی شخصیت، فرهنگ و معارف اهل‌ بیت(ع) تأثیر بسزایی در رشد و ارتقای سطح معنوی و فرهنگی جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای معرفی ابعاد وجودی ائمه اطهار (ع) و تبیین ارزش‏های والای انسانی است و ما باید از این فرصت برای شناساندن بهتر و بیشتر اهل بیت (ع) به جامعه و نسل جوان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول