اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان

تعداد نقاط فیبرنوری کرمان 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: 342 نقطه فیبر نوری در استان کرمان به هم وصل هستند که در آینده نزدیک به 627 نقطه می‌رسد.

تعداد نقاط فیبرنوری کرمان 2 برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در مراسم افتتاح شبکه متروانترنت و 382 طرح مخابراتی استان کرمان با اشاره به اینکه زحمات و تلاش‌های انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان شایسته تقدیر است، اظهار داشت: مصوبات سفر هیئت دولت در استان کرمان در بخش دولت الکترونیک بسیار خوب بوده است.

وی بیان کرد: امروز هم بدون هیچگونه اغراق به نظر می‌رسد بدون ارتباطات و آی‌تی زندگی ممکن نباشد و یا خیلی سخت باشد و امروز امکانات به صورت ثانیه‌ای به وجود می‌آیند.

وی عنوان کرد: توجه به آموزش نیروها به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات، ضامن افزایش راندمان کاری و ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم است.

نجار تصریح کرد: باید از امکانات و ابزاری که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم و همچنین کار مردم باید به سرعت انجام شود و اگر در این ارتباط تاخیری صورت گیرد به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی با تأکید بر بومی‌سازی دانش عنوان کرد: این موضوع مهم باید به صورت مستمر مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

نجار با اشاره به اینکه انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اجرای دولت الکترونیک، نیازمند سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و اعطای اعتبارات مربوطه است، بیان کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی ضمن کاهش هزینه‌ها مزایای دیگری از جمله کاهش حمل و نقل را نیز در پی دارد.

وی افزود: امنیت اطلاعات و استفاده صحیح از ابزارها و امکانات موجود برای تسریع در خدمات‌رسانی با کیفیت‌تر باید مورد توجه باشد.

نجار بیان کرد: 342 نقطه فیبر نوری در استان به هم وصل هستند که در آینده نزدیک به 627 نقطه می‌رسد.

وی افزود: کاهش زمان برای ارائه خدمات و ارائه خدمات وسیع‌تر، دقیق‌تر و مطلوب‌ به مردم باید در دستور کار قرار گیرد و سبب کاهش هزینه دولت و مردم شود.

مسعود الهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز اظهار داشت: ‌ارتباطات یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه هر کشور است.

وی با اشاره به اینکه  تعدد سرویس‌ها و دیتاسنترهای نهادهای نظامی و دولتی، شبکه‌های قدیمی جوابگوی نیاز کاربران نیست، افزود: در این راستا شبکه‌های متروانترنت راه‌اندازی می‌شود.

الهی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان بالغ بر 122 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول