اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

110 کیلومتر از مناطق اصفهان به فیبر نوری مجهز شد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر 110 کیلومتر از مناطق اصفهان به فیبر نوری مجهز شده است.

110 کیلومتر از مناطق اصفهان به فیبر نوری مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی پیش ‌از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: دست‌یابی به شهر الکترونیک از مهم‌ترین اهداف و رویکرد‌های شهرداری اصفهان به شمار می‌رود که با تحقق شهر الکترونیک بسیاری از هزینه‌های شهروندان در شهر کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه با اهتمام و تلاش‌های شهرداری اصفهان حدود 100 کیلومتر از شهرستان اصفهان به فیبر نوری مجهز شده است، ادامه داد: البته تجهیز 100 کیلومتر از شهرستان اصفهان به فیبر نوری در راستای تحقق شهر الکترونیک بوده که گام‌‌های مناسب و ویژه‌ای در اصفهان در این زمینه صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه البته قرار بود 10 کیلومتر از مسیر سالن اجلاس سران نیز در اصفهان به فیبر نوری مجهز شود، تصریح کرد: البته تجهیز 110 کیلومتر به فیبر نوری در اصفهان اقدام بزرگی در راستای تحقق شهر الکترونیک به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه البته امکان تأمین هزینه‌های مجهز شدن به فیبر نوری و استفاده از فیبر نوری در برخی از ساز‌مان‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: این سازمان‌ها از مجموعه‌های درآمدزا نیستند و شهرداری اصفهان باید در راستای تجهیز این سازمان‌ها به فیبر نوری از آنها حمایت کند.

نصراصفهانی با بیان اینکه تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی از جمله ساز‌مان‌های درآمد‌زا نیستند و تجهیز این سازمان‌ها به فیبر نوری امری لازم و ضروری است، تاکید کرد: استفاده مردم از تاکسی و اتوبوس نسبت به سایر امکانات موجود در شهر بیشتر است و تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی از جمله سازمان‌های نیازمند به تجهیزات الکترونیکی هستند.

وی به ضرورت مشخص شدن وضعیت پایانه‌های سه‌راه صمدیه اصفهان اشاره کرد و افزود: زمانی مقرر شده بود که این پایانه‌ها به صورت پارک‌سوار و مکانی برای تجارت تبدیل شود اما با اجرای این طرح‌ها در این مکان مخالفت شد و مسئولان باید تکلیف این مکان 5 هزار و 300 متری را مشخص کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در صورتی که قرار است که پارک‌سواری در این مکان ایجاد نشود باید پایانه‌های سه‌راه صمدیه در اختیار سازمان پایانه‌ها قرار بگیرد، گفت: وجود پایانه‌ها در خیابان کهندژ و چهارراه تختی مشکلات و معضلاتی را در این منطقه ایجاد کرده و این مکان‌ها به فضا‌هایی تبدیل شده که در شأن اصفهان نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نسبت به زمین‌هایی که به خیریه‌ها و بخش خصوصی توسط شهرداری اصفهان هبه شده است توجه کند، اظهار کرد: شهرداری باید به مواردی که این زمین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و ستاد مهر نیز در این زمینه تشکیل شده است، ادامه داد: در شهرستان اصفهان حدود 320 هزار دانش‌آموز وجود دارد و مسئولان باید تمام فضا‌های شهر را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنند و شهر باید با آمادگی کامل به استقبال دانش‌آموزان برود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید نسبت به پاک‌سازی اطراف مدارس توجه کند، تصریح کرد: شهرداری باید پیش از آغاز سال تحصیلی جدید نیز به بحث توزیع رایگان بلیت برای دانش‌آموزان اقدام کند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول