اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 ماه سال جاری

مایه‌کوبی 5 میلیون نوبت سردام در همدان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری مایه‌کوبی 4 میلیون و 996 هزار و 224 نوبت سردام در همدان انجام شد.

مایه‌کوبی 5 میلیون نوبت سردام در همدان انجام شد

احمد کریمی‌مخصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری به منظور واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیردار دامی و قابل انتقال مایه‌کوبی 4 میلیون و 996 هزار و 224 نوبت سردام علیه بیماری‌های شاربن، تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی و بروسلوز (تب مالت) انجام شده است.

وی افزود: همچنین عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو و گوساله به تعداد 4 هزار و 131 رأس انجام و یک رأس راکتور آلوده تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با سل گاوی تعداد 19 هزار و 656 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت و 64 رأس آلوده تشخیص داده شد که طبق مقررات به کشتارگاه فرستاده شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌‌های گوشت در کشتارگاه‌‌های استان، از 55 هزار و 232 لاشه گاو، گوساله، گوسفند و بز بازدید و مقدار 35 هزار و 626 کیلوگرم از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شد.

کریمی‌مخصوص ادامه داد: در زمینه کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تاکنون 3 میلیون و 273 هزار و 195 قطعه طیور بازرسی شده که از این تعداد 20 هزار و 48 قطعه غیر قابل مصرف اعلام و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون واکسیناسیون 3 هزار و 801 قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی همدان در زمینه کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان اظهار کرد: در راستای بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تاکنون تعداد 23 هزار و 451 مورد اماکن بازدید شده است.

وی در پایان گفت: از تعداد 23 هزار و 451 مورد اماکن بازدید شده، میزان 52 هزار و 607 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف اعلام و ضبط شد و 51 مورد به مراجع قضایی ارجاع شد و 33 مرکز عرضه متخلف نیز با کمک نیروی انتظامی پلمب شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول