اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان خبر داد

مایه‌کوبی 200 هزار رأس دام در کوهبنان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: طی یک سال گذشته تاکنون 200 هزار رأس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی در این شهرستان واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 200 هزار رأس دام در کوهبنان

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: از هفته دولت در سال گذشته تاکنون تعداد 200 هزار رأس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی در کوهبنان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی توانسته است از بروز بیماری‌های دامی در شهرستان طی این مدت جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: برای حفظ و حراست از جمعیت دامی شهرستان تعداد 166 هزار رأس دام علیه بیماری‌های واگیر دامی مایه‌کوبی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان در مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از واکسیناسیون 34 هزار رأس دام علیه این بیماری‌ها خبر داد و افزود: توانسته‌ایم به بهترین نحو در مهار بیماری‌های مشترک عمل کنیم به طوری که طی مدت یک سال گذشته هیچ گونه گزارشی از رخداد بیماری‌های مشترک در شهرستان نداشتیم.

وی تصریح کرد: طی این مدت تست‌های زیادی برای ردیابی و تشخیص بیماری‌های مشترک انجام شده اما مورد مثبتی مشاهده نشد.

زین‌الدینی همچنین از سمپاشی 53 هزار و 600 رأس دام و سمپاشی 103 هزار و 400 متر مربع جایگاه دام از سال گذشته تا کنون خبر داد و ابراز داشت: علاوه بر مهار بیماری‌های مشترک که از طریق نیش حشرات منتقل می‌شوند، موفق شدیم بیماری‌های دامی ناشی از انگل‌های خارجی دام را در شهرستان به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از مخاطرات عمده سلامت دام‌ها در فصل گرما آلودگی‌های انگلی خارجی و بیماری‌های منتقله از آنها است، عنوان کرد: گزارش‌های رسیده به شبکه دامپزشکی شهرستان در این زمینه بسیار اندک است.

زین‌الدینی ابراز داشت: در مورد نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی که یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است، تعداد 2 هزار و 900 مورد بازرسی بهداشتی انجام و مقدار 872 کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی معدوم شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول