اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت:

جیرفت از قطب‌های مهم تولید ملکه زنبورعسل کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ملکه زنبورعسل کشور و تنها مرکز تولید ملکه زنبورعسل در جنوب شرق کشور است.

جیرفت از قطب‌های مهم تولید ملکه زنبورعسل کشور است

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: شهرستان جیرفت به لحاظ تنوع آب و هوایی و اقلیم‌های متعدد از گرمسیری تا معتدل سردسیری با فاصله نسبتا کمی از مرکز شهرستان یکی از قطب‌های مهم پرورش زنبور عسل است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کلنی‌های زنبور عسل جنوب کرمان در شهرستان جیرفت وجود دارد، افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید و پرورش ملکه زنبور عسل کشور و تنها مرکز تولید ملکه زنبور عسل در جنوب شرق کشور است.

سیفی تصریح کرد: شهرستان جیرفت سالانه با تولید ملکه‌های اصلاح شده زنبور عسل و توزیع بین زنبورداران منطقه و استان‌های همجوار نقش مهمی در زمینه تولید اصلاح نژاد و حفظ ذخایر ژنتیکی زنبور عسل دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت حدود 16 هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد که با وجود خشکسالی‌های اخیر بیش از 115 تن عسل تولید شده است که حاصل دسترنج و زحمات 170 نفر زنبوردار است.

سیفی اذعان داشت: عسل تولیدی در منطقه بسیار مرغوب و شامل شهد گیاهان مرکبات، کنار، کلزا، بادام کوهی، آلاله و آویشن است که این امر به دلیل وجود کلنی‌های زنبور عسل توسط زنبورداران در شهرهای رودان، میناب، عنبرآبادو  جیرفت و در تابستان به مناطق سردسیر چون ساردوئیه، کوه هزار، هنزاء  جبالبارز و ... است.

وی با اشاره به مشکلات این بخش افزود: عدم وجود کارگاه تولید موم آج شده و نبود صنایع تبدیلی وابسته نظیر بسته‌بندی عسل از جمله این مشکلات است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول