اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

گلستان پیشتاز در اصلاح‎نژاد ملکه زنبور عسل

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: گلستان در مقایسه با استان‎های دیگر در اصلاح‎نژاد ملکه زنبور عسل جزو استان‎های پیشگام محسوب می‎شود.

گلستان پیشتاز در اصلاح‎نژاد ملکه زنبور عسل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران استان اظهار داشت: بهترین ایستگاه تولید ملکه در استان گلستان وجود دارد که فعلا تا هفت نسل خالص‎سازی پیش رفته‎ایم تا میزان مهاجرت ملکه را کاهش و تولید عسل را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت‎های سرمایه‎گذاری در بخش‎های تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی معطوف شده است اذعان کرد: بررسی‎های کلانی در مجموعه جهاد کشاورزی بر روی بخش‎های مذکور انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: در بخش تولیدات گیاهی، مکانیزاسیون از اولویت‎های اول قرار گرفته حدود 25 هزار تراکتور و 3 هزار و 700 کمباین در بخش تولیدات گیاهی وجود دارد.

سیدمحمدی یادآور شد: طرح سند مکانیزاسیون در حال نهایی ‎شدن است که به زودی به کارگروه اقتصادی ارائه می‎دهیم و بر اساس آن در بهبود وضعیت موجود پیش خواهیم رفت.

وی در خصوص توسعه باغات که یکی از مصوبه‎های دولت است خاطر نشان کرد: 20 هزار هکتار توسعه باغات انجام شده و 90 هزار هکتار آن باقی‎ مانده است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه گلخانه در استان مغفول مانده است ابراز داشت: این استان بهترین شرایط کشت را در کشور داراست و زمینه توسعه و تولید نیز در استان فراهم است در صورتی که این امکان در مناطق جنوبی کشور فراهم نشده، چنانچه با ظرفیت‎های موجود متاسفانه دیده می‎شود که توسعه گلخانه در استان گلستان بسیار ضعیف است و توجه جدی را در این زمینه می‎طلبد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول