اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل:

روند پیشرفت شمشیربازی بانوان استان صعودی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: روند پیشرفت کلی شمشیربازی بانوان استان اردبیل رو به رشد و امیدوار کننده است.

روند پیشرفت شمشیربازی بانوان استان صعودی است

هادی صباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: میانگین سنی شمشیربازان دختر استان اردبیل زیر 15 سال است و این نشان دهنده سرمایه‌گذاری و خیز بلند شمشیربازی بانوان استان برای سال‌های بعدی است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور به میزبانی استان اردبیل، بیان داشت: پس از برگزاری موفق مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در سال 88 در دو قسمت آقایان و بانوان و سابقه ذهنی خوبی که فدراسیون از میزبانی اردبیل داشت موافقت خود را با برگزاری مسابقات در اردبیل اعلام کرد.

وی افزود: البته این موافقت بسیار دیر به هیئت استان اردبیل ابلاغ شد و ما دوم شهریور متوجه شدیم که از دهم این ماه میزبان مسابقات هستیم و همین عامل سبب شد تا با توجه به فصل مسافری استان اردبیل، برای اسکان ورزشکاران مشکلات فراوانی داشته باشیم. 

این مسئول تصریح کرد: با همکاری هیئت‌های ناشنوایان و کشتی استان، خود را برای میزبانی حداکثر 160 نفر آماده کردیم و این در حالی بود که حدود 200 نفر برای این مسابقات به اردبیل آمدند ولی بازهم با مدیریت موضوع سعی کردیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

صباغی در خصوص نتایج تیم‌های نوجوانان و جوانان دختران استان در این مسابقات اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در طی یک سال گذشته در ترکیب تیم‌های دختران داده بودیم و حضور نفرات جدید در ترکیب این تیم‌ها، انتظار چندان زیادی نداشتیم ولی در کل نتایج راضی کننده بود. 

وی افزود: از نظر رنگ مدال نسبت به سال قبل افت کوچکی داشتیم اما از نظر تعداد مدال و همچنین افزایش رنکینگ و امتیازات بازیکنان پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم که سبب خوشحالی بود.

این مسئول ادامه داد: ما در مسابقات سال قبل در رده نوجوانان در مجموع سه اسلحه هفتم شده بودیم که امسال چهارم شدیم و در رده جوانان هم سال قبل هشتم بودیم که امسال پنجم شدیم که این نشان می‌دهد روند نتایج بازیکنان رو به رشد و امیدوار کننده بوده است.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل اظهار داشت: این در حالیست که اکثر بازیکنان ما از نظر سنی در شرایطی هستند که هنوز فرصت برای کسب افتخارات و موفقیت‌های بیشتر در رده‌های سنی پایین در سال‌های بعد دارند و قطعاً سال‌های آینده این موضوع اثبات خواهد شد. 

صباغی در پایان با تشکر از حمایت‌های مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون شمشیربازی کشور از برگزاری مطلوب این مسابقات، ابراز داشت: وظیفه خود می دانم از تک تک اعضای هیئت که برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه روز تلاش کردند و با یک بسیج همه جانبه تمام سعی خود را به کار بستند قدردانی کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول