اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

پلاژ بانوان در 7 شهرستان ساحلی استان بوشهر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: برای هفت شهرستان ساحلی استان بوشهر ایجاد پلاژ بانوان مصوب شده و برای دو شهرستان دیگر نیز توسعه استخر در دستور کار قرار دارد.

پلاژ بانوان در 7 شهرستان ساحلی استان بوشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش سه‌شنبه شب در همایش بررسی مسائل و مشکلات حوزه جوانان استان بوشهر در مجتمع فرهنگی نهم دی بوشهر اظهار داشت: باید به جوانان اعتماد کرد و جوانان نشان دادند که می‌توان آنها را باور کرد.

وی توجه به اشتغال جوانان را از اولویت‌های استان دانست و افزود: بحث 50 درصدی اشتغال جوانان در حوزه نفت و گاز که از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است از سال 90 به‌طور جد پیگیری شد و به ثمر رسید.

استاندار بوشهر با تاکید بر حرفه‌آموزی دانش‌آموختگان گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون لازم است در کنار درس مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هم آموزش ببینند تا در ایجاد اشتغال آنان مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: امروز جوانان ایران اسلامی همان گونه که هشت سال حماسه آفریدند امروز نیز با فتح قله‌های علم و فناوری حماسه می‌آفرینند.

استاندار بوشهر بومی‌سازی انرژی هسته‌ای، دستیابی به شبیه‌سازی سلول‌های بنیادی، موفقیت در پرتاب ماهواره و دستیابی به دیگر فنون علمی را از جمله موفقیت جوانان دانست و افزود: جوانان ما نشان دادند که ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم.  

جهانبخش با تاکید بر این نکته که مسجد سنگر است و جوانان توجه ویژه به مساجد داشته باشند گفت: امروز تنها راه مبارزه با جنگ نرم دشمن تربیت فرزندان مسجدی است و اگر این گونه باشد در این جنگ موفق خواهیم بود.

وی متمرکز شدن فعالیت‌های قرآنی در یک مرکز و دستگاه اجرایی را یک ضرورت دانست و افزود: اگر این طور نباشد فعالیت‌ها جزیره‌ای خواهد بود و موفق نمی‌شود، از این رو لازم است هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های قرآنی را ساماندهی کنند.

استاندار بوشهر بر توجه به سهمیه سه درصد استخدام معلولین در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: بحث اشتغال معلولین با توجه به این مصوبه حل می‌شود و لازم است 60 درصد اپراتورهای دستگاه‌های اجرایی از معلولین باشد.

وی با تاکید بر توجه به ورزش و توسعه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی جوانان گفت: برای هفت شهرستان ساحلی استان بوشهر ایجاد پلاژ بانوان مصوب شده و برای دو شهرستان دیگر نیز توسعه استخر در دستور کار است.

جهانبخش افزود: اکنون 780 فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در استان وجود دارد که این عزیزان می‌توانند با استفاده از وام‌های کم‌بهره برای توسعه طرح‌های کشاورزی اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت 475 طرح عمرانی در استان افتتاح شد گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری 268 میلیارد تومان ایجاد شده و این در حالی است که عملیات اجرایی 82 طرح عمرانی با 79 میلیارد تومان اعتبار نیز در هفته دولت آغاز شد.

جهانبخش با بیان اینکه یک پنجم اعتبارات مهر ماندگار کشور در استان بوشهر هزینه می‌شود گفت: 37 طرح مهر ماندگار با 37 هزار و 900 میلیارد تومان در بوشهر در حال اجرا است که تا پایان عمر دولت دهم افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول