اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

دلایل بی‌اعتمادی به تعاونی‌ها مورد بررسی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با بیان اینکه تعاونی‌ها بخش سوم اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: اعضای تعاونی‌ها نسبت به تعاونی‌ها بی‌اعتماد شده‌اند که باید دلیل این مشکل بررسی شود.

دلایل بی‌اعتمادی به تعاونی‌ها مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد بعد از ظهر امروز در هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان با بیان اینکه تعاونی‌ها بخش سوم اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: اعضای تعاونی‌ها نسبت به تعاونی‌ها بی‌اعتماد شده‌اند که باید دلیل این مشکل بررسی شود.

وی تکراری بودن بخشی از کار در تعاونی‌ها را عامل بی‌اعتمادی و حضور پیدا نکردن اعضا در جلسات تعاونی‌ها بیان کرد.

استاندار همدان در مثالی از وضعیت تعاونی آموزش و پرورش یاد کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش با این همه نیرو، سرمایه و فکر، از تعاونی آن فقط بوی خوراک بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه تعداد تعاونی برای شخص استاندار مهم نیست، گفت: آنچه مهم و باعث افتخار می‌شود افزایش تعداد سهامداران تعاونی‌هاست.

آزاد هفته تعاون را فرصتی برای بازنگری فعالیت‌های انجام شده و رفع نقاط ضعف دانست و افزود: دولت نیز کار نظارت را در دستور کار قرار خواهد داد تا حق اعضا و سهامداران حفظ شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی برای بازسازی تعاونی‌ها و بهره‌گیری از این امکان بزرگ است.

استاندار همدان وجود صنایع، کشاورزی، گردشگری و ... را از جمله مزیت‌های استان همدان بیان کرد و گفت: با کمک دولت، مردم و مجموعه تعاونی‌ها می‌توان با بهره‌گیری از کار و فکر نو از این مزیت‌ها استفاده کرد.

دبیر اتاق تعاون استان نیز در ادامه با اشاره به تدوین طرح تحول اقتصادی از سوی دولت افزود: این طرح توسط دولت نهم و در یک کارگروه بزرگ اقتصادی ظرف مدت دو سال مطالعه و آماده شد که پس از چهار سال در مجلس به تصویب رسید.

رحمان نادری با بیان اینکه طرح تحول اقتصادی در هفت زمینه مطالعه و عملیاتی شد اظهار داشت: در حوزه تعاون مقرر شد در سند چشم‌انداز پنج ساله (سال 1404) بخش تعاون 25 درصد از اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهد.

وی کند شدن رشد شتابان توسعه اقتصادی کشور توسط فشارها و تحریم‌های دشمنان را یادآور شد و افزود: همچنان با درایت و هوشیاری دولت و ملت این حرکت رو به رشد ادامه دارد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان از کسب رتبه 16 اقتصاد جهان در سال 2011 کشور ایران خبر داد و اظهار داشت: براساس گزارشات مجامع بین‌الملل از جمله صندوق بین‌المللی پول ایران با یک پله صعود در سال 2011 رتبه 16 اقتصاد جهان را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول