اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 269 اثر تصویرسازی و نقاشی

کودکان خوزستان در جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» حضور دارند

خبرگزاری فارس: کودکان و نوجوانان عضو 52مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری خوزستان به همراه مربیان خود با خلق 269 اثر تصویر سازی شده از احادیث رضوی در دومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» شرکت کردند.

کودکان خوزستان در جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» حضور دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان،‌ ماهدخت فارسانی مسئول مرکز آفرینش‌های هنری کانون خوزستان اظهار داشت: 198 کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در شهرهای مختلف استان به همراه 9 مربی هنری با خلق آثار نقاشی و تصویرگری، مرتبط با احادیث رضوی، ارادت ویژه‌ خود را به پیشگاه امام هشتم (ع) ابراز کردند.

وی تصریح کرد: در میان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کانون شماره 2 اهواز با 38 اثر، کانون بندر امام خمینی با 16 اثر و کانون شماره 4 اهواز با 13 اثر ارسالی بیشترین حضور را در بین مراکز کانون استان خوزستان در این جشنواره داشتند.

فارسانی خاطر نشان کرد: در میان اعضا نیز شهرزاد احمد فخرالدین 15 ساله با خلق هشت اثر، پریسا دهقانی 15 ساله با خلق شش اثر و لیلا غلامی 15 ساله با خلق چهار اثر هر سه از کانون مرکز شماره دو اهواز بیشترین آثار را به دومین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی ارسال کردند.

رابط دومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» در استان خوزستان همچنین مریم بنا‌زاده مربی هنری کانون شماره 3 اهواز را با خلق هشت اثر مرتبط با احادیث رضوی پرکار‌ترین مربی معرفی کرد و بیان داشت: 251 اثر تولید شده در مراکز کانون زیر نظر مربیان هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خلق شده‌اند.

فارسانی یادآور شد: دومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی در بین مخاطبان (کودکان و نوجوانان 7 تا 16 سال و مربیان و کار‌شناسان فرهنگی، هنری، ادبی کانون و هنرمندان) با استفاده از قالب‌های هنری، گسترش فعالیت‌های هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) در مراکز کانون و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار بر‌تر هنری در زمینه احادیث امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه در حالی برگزار می‌کند که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره به پایان رسیده است و اعضای هیئت داوران متشکل از محمد علی کشاورز، سیامک حجت الاسلامی و مارال صیاد چی، داوری آثار این جشنواره را تا 15 شهریور ماه انجام خواهند داد.

برگزارکنندگان دومین جشنواره «یک تصویر از یک حدیث رضوی» همزمان با مراسم اختتامیه این جشنواره که 28 شهریورماه در قم برگزار خواهد شد به هشت نفر برگزیده از گروه سنی 7 تا 9 سال، به هشت نفر برگزیده از گروه سنی 10 تا 12 سال، به هشت نفر برگزیده از گروه سنی 13 تا 16 سال و به هشت برگزیده بخش مربیان و هنرمندان کمک هزینه سفر به اماکن زیارتی اهداء خواهد کرد.

سال گذشته در نخستین جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در بخش اعضا با 57 اثر و در بخش مربیان با هفت اثر حضور داشت.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول