اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

دانشگاه شیعه‌شناسی در مازندران راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ایجاد دانشگاه شیعه‌شناسی در مازندران را ضروری دانست.

دانشگاه شیعه‌شناسی در مازندران راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، هادی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه ستاد دانشجویی استان مازندران  که در فرمانداری چالوس برگزار شد اظهار داشت: استانی مانند مازندران که همه از آن به‌عنوان استانی علوی یاد می‌کنند رشته دانشگاهی مانند شیعه شناسی در دانشگاه‌های این استان وجود ندارد.

ابراهیمی ادامه داد: در استان مازندران 255 هزار و 500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند و 125 دانشگاه متولی امر تربیت دانشجو هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان داشت: 9.8 درصد در دانشگاه‌های دولتی، 2.7 درصد در دانشگاه پیام نور، 10.3 درصد در مرکز علمی کاربردی، 20 درصد در مراکز آموزش غیرانتفاعی، 36.3 درصد در دانشگاه‌های آزاد و 3.8 درصد در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مازندران مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان داشت: امروز دانشگاه‌ها به عنوان یک فرصت در استان مازندران مطرح هستند و به‌عنوان یک مرکز تربیت نیروی انسانی، ماهر و متخصص نقش کلیدی را در حوزه توسعه‌ای استان دارند.

ابراهیمی تاکید کرد: استان مازندران به لحاظ برخورداری از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در کل کشور رتبه اول را دارد.

وی گفت: وضعیت آموزش عالی در استان مازندران وضعیت امیدوارکننده است و فعالیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف از سوی این مراکز انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تاکید کرد: اعتقاد دارم همه مدیران باید در رفع مشکلات و موانع موسسات عالی در استان همت و تلاش کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: بازدید میدانی از دانشگاه‌ها یکی از دستور کارهای این ستاد است که با آغاز فعالیت دانشگاه‌ها‌ در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: حلقه مفقوده دانشگاه‌های ما در سطح استان توجه به مسایل فرهنگی است که در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی بیان داشت: شورای راهبری دانشگاه‌ها با هدف بررسی و رفع مشکلات مراکز آموزش عالی باید توسط فرمانداران در سطح شهرستان‌ها تشکیل شود.

فرماندار چالوس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان از نظر رشد و توسعه علمی با وجود مراکز دانشگاهی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سید قدیر رضایی بیان داشت: دانشگاه آزاد واحد چالوس یکی از مراکز دانشگاهی مطرح در کشور است که تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

وی ادامه داد: کمیسیون دانشجویی شهرستان چالوس برای بررسی و پیگیری مشکلات موسسات دانشگاهی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس در پایان گفت: نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی و بازدید از مراکز دانشگاهی شهرستان یکی از برنامه‌ها در شهرستان است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول