اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دنا:

17 شهریور، ملت ایران اراده آهنین خود را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دنا گفت: 17 شهریور ملت ایران نشان داد که کشتار جمعی و شهادت، اراده آهنین آنان را کم نخواهد کرد؛ روزی که زن و مرد ایستادند و با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

17 شهریور، ملت ایران اراده آهنین خود را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوا و دوری از گناه، بیان کرد: هر کسی که تقوای الهی را پیشه کند خدا برای او در کارش سهولت و آسانی قرار می‌دهد و هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه خروج از گناه و مشکلات پدید می‌آورد.

خطیب موقت جمعه دنا با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، مزد رسالت پیامبر را دوستی اهل بیت خواند و عنوان کرد: دوستی اهل بیت سرچشمه اعمال صالح و راه صحیح هدایت است.

غفاریان افزود: پیامبر اکرم (ص) با معرفی اسوه‌های آرمانی و سفارش به دوستی و نمونه‌برداری از آنان راهکار عملی هدایت بشر را بنیان نهاده است.

وی پیروان ولایت اهل بیت (ع) را دارای مقامی بلند و رفیع نزد خدای متعال دانست و یادآور شد: لازمه تشیع پیروی از دستورات پیشوایان و امامان است و حشر و نشر هر کس با امام و پیشوای او خواهد بود.

خطیب موقت جمعه دنا عنوان کرد: محبین اهل بیت در زمره بهترین خلق خدا قرار می‌گیرند لذا کسی که به حق پروردگار و پیامبر آشنا باشد و حق اهل بیت را بشناسد در صورتی که از دنیا برود شهید از دنیا رفته است.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، این روز را هدیه‌ای از جانب غیب دانست که نسل‌های آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جانفشانی‌هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

غفاریان یادآور شد: همه ایام مربوط به خدا بوده ولیکن بعضی ایام خصوصیتی دارد که آن روز یوم‌الله می‌شود و قضایایی که در ایام‌الله رخ می‌دهد برای انسان‌ها در طول تاریخ آموزنده و بیدار کننده است.

وی تصریح کرد: 17 شهریور ملت ایران نشان داد که کشتار جمعی و شهادت، اراده آهنین آنان را کم نخواهد کرد روزی که زن و مرد ایستادند و با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند.

خطیب موقت جمعه دنا با اشاره به 25 شوال شهادت امام صادق (ع)، عصر امام‌ صادق‌ را یکى‌ از طوفانى‌ترین‌ ادوار تاریخ‌ اسلام‌ دانست که‌ از یک‌ سو اغتشاشات و انقلاب‌هاى‌ پیاپى‌ گروه‌هاى‌ مختلف‌ به ویژه‌ از طرف‌ خون‌خواهان‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) رخ‌ مى‌داد و از دیگر سو، عصر آن‌ حضرت‌، عصر برخورد مکتب‌ها و ایدئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفى‌ و کلامى‌ مختلف‌ بود.

وی افزود: دانشمندان از هیچ یک از اهل بیت رسول خدا به مقدار آن چه از امام صادق (ع) روایت دارند نقل نکرده‌‌اند و هیچ یک از آنان متعلمان و شاگردانى به اندازه شاگردان او نداشته‏‌اند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول