اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

خون‌های 17 شهریور انقلاب را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دهدشت گفت: واقعه 17 شهریور نقطه عطف مبارزات ملت با رژیم شاهنشاهی به حساب می‏آید و عامل مهمی در جهت تسریع سقوط رژیم جبار ستمشاهی بود.

خون‌های 17 شهریور انقلاب را بیمه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه دهدشت با دعوت به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: اصل مهم و تاثیر‌گذار برای قرار گرفتن در مسیر تقوا توجه به نماز است.

خطیب جمعه موقت دهدشت افزود: ا‌ه‍م‍ی‍ت‌ ن‍م‍‍از به قدری ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ دی‍ن‌ ‌اس‍لام‌ ‌از ب‍ه‌ پ‍‍ا د‌اش‍ت‍ن‌ ن‍م‍‍از در ‌ه‍ی‍چ‌ م‍وق‍‍ع‍‍ی‌ ح‍ت‍‍ی‌ در زم‍‍ان‌ ج‍ن‍گ‌ ن‍گ‍ذش‍ت‍ه‌ ‌و رف‍ت‍‍ار م‍‍ع‍ص‍وم‍ی‍ن‌ ن‍ش‍‍ان‌‌د‌ه‍ن‍ده‌ ‌ای‍ن‌ ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ در ‌ه‍م‍ه‌ ح‍‍الات‌ و س‍خ‍ت‍‍ی‌‌ه‍‍ا‌ی‌ زن‍دگ‍‍ی‌ ن‍ب‍‍ای‍د ‌از ن‍م‍‍از ‌غ‍‍اف‍ل‌ ش‍د.

و‌ی‌ ‌اف‍زود: ب‍‍ای‍د ب‍ر‌ا‌ی‌ ج‍ذب‌ ج‍و‌ان‍‍ان‌ ب‍ه‌ س‍م‍ت‌ دی‍ن‌ و ن‍م‍‍از ‌اب‍ت‍ک‍‍ار و ن‍و‌آور‌ی‌ ب‍ه خ‍رج‌ د‌اد و س‍‍ع‍‍ی‌ ش‍ود ج‍‍اذب‍ه‌‌ه‍ای‍‍ی‌ م‍ط‍اب‍ق‌ ب‍‍ا روز ب‍ر‌ا‌ی‌ ‌آن‍‍ه‍‍ا طر‌اح‍‍ی‌ ش‍ود چ‍ر‌ا ک‍ه‌ ج‍و‌ان‍‍ان‌ ب‍ه دن‍ب‍‍ال‌ ت‍ن‍و‌ع‌ و م‍س‍‍ای‍ل‌ ن‍و و ب‍ه‌ روز ‌ه‍س‍ت‍ن‍د.

تقوی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بیان داشت: این امام همام از نظر زهد، فضل، عبادت و ورع دارای مقامی بودند که حتی دشمنان ایشان نیز به این مقامات اذعان داشتند.

خطیب جمعه موقت دهدشت با اشاره به مقام و منزلت علمی امام صادق(ع) و تربیت بیش از 4 هزار شاگرد توسط این امام همام، ابراز داشت: محمد بن مسلم ثقفی یکی از شاگردان آن حضرت است که خدمات شایانی به اسلام و مسلمانان داشته است.

تقوی با یادآوری سالروز قیام 17 شهریور و خون‌هایی که حکومت جبار و سفاک پهلوی در آن قیام ریخت، اظهار داشت: همین خونریزی‌ها باعث شد پایه‌های حکومت جور پهلوی روز به روز سست‌تر شود.

امام جمعه موقت دهدشت افزود: واقعه 17 شهریور به عنوان یکی از پدیده‌های مهم انقلاب به شمار می‌‌رود و بازاریان و مردم بعد از کشتار وحشیانه رژیم پهلوی اعتصابات گسترده‌ای را به راه انداختند و در ابعاد مختلف به ویژه در بعد اقتصادی رژیم را با خطرات جدی مواجه ساخت.

تقوی بیان داشت: این واقعه نقطه عطف مبارزات ملت با رژیم شاهنشاهی به حساب می‏آید و عامل مهمی در جهت تسریع سقوط رژیم جبار ستمشاهی بود و ماهیت اصلی آن‌ها با کشتن مردم بی‌گناه برای همگان  روشن شد. 

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی، خاطرنشان کرد: منافقان کوردل سعی کردند که مردم و علمای ما را از انقلاب و ادامه آن دلسرد کنند ولی کار آن‌ها نتیجه عکس می‌داد. 

تقوی به شهادت رساندن ائمه جماعات را در بدو انقلاب ناشی از تأثیرگذاری نماز جمعه دانست و عنوان کرد: دشمنان ملت ما به خوبی دریافته بودند که نماز جمعه چه تاثیر مثبت و موثری در روند انقلاب داشته و دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول