اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

برجک‌های مرزی امنیت را برای کشاورزان ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد برجک‌های مرزی در نقاط صفر مرز، زمینه امنیت و آسایش کشاورزان و مردم منطقه فراهم شده است.

برجک‌های مرزی امنیت را برای کشاورزان ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حاتم نارویی با حضور در شهرستان زهک در جمع مدیران، سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدان محلی و مسئولان اجرایی استان و شهرستان، اظهار داشت: امروز ما یک برادر هستیم و با اتحاد و همدلی در پشت مرزها همچون ستونی مستحکم قرار داریم و اجازه نمی‌دهیم که دشمن از کمین‌گاه‌های مرزی برای نفوذ به کشورمان استفاده کند.

وی افزود: امروز وحدت بین شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان برای همه جهانیان مثال‌زدنی شده است و به دنبال این اتحاد و همبستگی، امنیت و آرامش در منطقه برقرار است.

مقام عالی دولت در استان به امنیت مرز از سوی مرزبانان غیور و مرزنشینان وفادار اشاره کرد و بیان داشت: تلاش شد تا با ایجاد برجک‌هایی در نقاط صفر مرزی، امنیت و آسایش کشاورزان و مردم را در این مناطق فراهم تا بتوانند به راحتی در این مسیر

رفت‌و‌آمد کنند و به کار خود بپردازند.

نارویی ادامه داد: کار کردن برای مرزدارانی وفادار و ولایتمدار کاری ناچیز است اما تمام سعی مسئولان استان بر این خواهد بود تا از مزیت‌های مرز به نفع مرزنشینان استفاده شود.

وی گفت: کشاورزان نقطه صفر مرزی مطمئن باشند که وجود افرادی شرور نمی‌تواند مخل امنیت و آسایش شما شوند زیرا مرزبانان دلاورمرد ما با هوشیاری کامل و به طور شبانه‌روز مدافع مرزها و مردم و کشاورزان منطقه هستند که جای تقدیر و تشکر دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود مرز در سیستان را که یک فرصت طلایی است مغتنم بشمارید زیرا برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بسیار با ارزش و سودمند است.

نارویی تصریح کرد: فعال سازی بازارچه‌های مرزی و ساماندهی آنها در امر مبادلات کالاها علاوه بر ایجاد اشتغال برای مرزنشینان موجب افزایش مناسبات اقتصادی بین دو سوی مرز خواهد شد.

وی اضافه کرد: سعی شود تا نقاط مستعد برای ایجاد بازارچه‌های مرزی جدید در مناطق مرزی شناسایی شوند و جایگاه‌های فروش مواد سوختی با تشکیل تعاونی از هدر رفتن این سرمایه عظیم ملی جلوگیری شود و سود و زیانی که از فروش مواد سوختی در چارچوب موازین شرعی و قانونی به دست می‌آید عاید خود مرزنشینان شود.

مقام عالی دولت در ادامه به قابلیت‌ها و توانایی‌های سیستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: شهرستان زهک از مناطق بسیار مستعد در امر تولیدات و محصولات کشاورزی و باغداری است که با اجرای طرح لوله‌گذاری انتقال آب به مزارع کشاورزی می‌توان این قابلیت‌ها را افزایش داد.

نارویی به مشکلات ناشی از شن‌های روان و ریزگردها اشاره و گفت: با تشکیل کارگروه بررسی مسائل و مشکلات نسبت به تثبیت شن‌های روان و مقابله با بیابان‌زدایی هرچه سریع‌تر اقدامات و تدابیری اندیشیده شود.

وی به خدمات ارزنده حبیب‌الله دهمرده استاندار سابق استان در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: از وی به خاطر ساخت چاه‌نیمه‌ها در زهک تقدیر می‌شود زیرا کاری اساسی و مردم پسند انجام داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دهمرده توانست با همت و تلاش و مدیریت آگاهانه، 6 هزار هکتار از اراضی خشک منطقه را به زمین‌های آباد تبدیل کند که کار قابل ستودنی است.

نارویی خطاب به مسئولان گفت: شما هم می‌توانید با الگوگیری از اقدامات دهمرده، زمین‌های خشکیده را سرسبز و آباد کنید.

وی بیان کرد: کارها و اقداماتی که انجام می‌شود باید طوری باشد که به نفع آیندگان بوده و آنها از دیدن کارهای ما امیدوار شوند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول