اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تقویت نقش جهاد و مقاومت

حفظ و استمرار جنبش‌های بیداری اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: شرکت کنندگان در سومین همایش بین‌المللی مقاومت اسلامی، تحولات اخیر جهان اسلام را موجب تقویت نقش جهاد و مبارزه در جوامع اسلامی دانستند.

حفظ و استمرار جنبش‌های بیداری اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در اختتامیه سومین اجلاس بین‌المللی مقاومت که به مدت دو روز در اصفهان برگزار شد، بیانیه پایانی شرکت‌ کنندگان در این جشنواره قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی از نعمت‌ها و وعده‌های صادق الهی و حقیقتی گران‌بهاست که حضور گسترده آحاد مردم از زن و مرد در میدان عمل و صحنه مبارزه با استکبار و ضرورت استبدادستیزی، نفی صهیونیسم و عشق به عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی، رعایت کرامت انسانی، آزادی‌خواهی، نفی اختلافات قومی، مذهبی و نژادی، از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و مشخصه‌های اصلی این جنبش به شمار می‌آید.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: عصر حاضر عصر اسلام و معنویت و آغاز دوران جدیدی است که مشخصه آن توجه به خداوند یکتا، مکتب وحی و استمداد از قدرت لایزال الهی است، اعتماد و اتکا به خداوند و حفظ وحدت، ضامن تداوم مقاومت اسلامی است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: مجاهدت مخلصانه و استقامت مجاهدان مسلمان در جوامع اسلامی با ایجاد تغییر جدی در موازنه قدرت نویدبخش فروپاشی نظام سلطه استکبار جهانی و حاکمیت مستضعفین در جهان خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تداوم پیروزی‌های جنبش بیداری اسلامی و صیانت از دستاوردهای آن نیازمند مبارزه با فساد و تبعیض، رعایت حقوق بنیادین شهروندان، تلاش برای رشد اقتصادی از طریق سیاست‌های فقرزدایی، توسعه سرمایه‌های انسانی، تربیت نسل جدید نخبگان علمی و سیاسی متعهد به تعالیم اسلامی و تحکیم همکاری‌ها و روابط اقتصادی میان کشورهای اسلامی است.

در این بیانیه با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال شکست در لبنان و فلسطین، درصدد تضعیف کشور سوریه به عنوان محور مقاومت و خط اول مبارزه با رژیم صهیونیستی برآمده، تصریح شده است: استکبار جهانی با برخورد دوگانه با قیام مسالمت‌آمیز مردم بحرین درصدد به انحراف کشاندن افکار عمومی جهان با استفاده از کلیه ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اسلام‌هراسی و ارائه تصویری غیر واقعی و مخدوش از ارزش‌های دینی و جنبش‌های بیداری اسلامی در سیاست‌ها و تبلیغات رسانه‌ای غرب ابزار شناخته شده‌ای به منظور مرعوب ساختن افکار عمومی جهان اسلام است و باید با هوشیاری و تدبیر برای خنثی کردن این توطئه اقدام شود.

در بخش دیگری از بیانیه سومین همایش بین‌المللی مقاومت اسلامی عنوان شده است: پیروزی‌های مقاومت فلسطین و لبنان بر رژیم صهیونیستی، شکست آمریکا و نیروهای اشغالگر در عراق و افغانستان و خیزش مسلمانان در سراسر جهان بر ضد دیکتاتوری با توجه به رهنمون‌های اثربخش ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، قدرت ایمان و پایداری ملت‌های مسلمان را آشکار کرد.

شرکت کنندگان در سومین همایش بین‌المللی مقاومت در این بیانیه تاکید کردند: اهمیت مسئله فلسطین اقتضا می‌کند که حمایت از مقاومت و یاری رساندن به ملت فلسطین مورد توجه جدی قرار گیرد، تداوم اشغال فلسطین زخمی عمیق بر پیکره امت اسلام وارد کرده که التیام آن با آزادی کامل این سرزمین، بازگشت آوارگان فلسطین به وطن خود و اعاده تمام حقوق از دست رفته این مردم میسر خواهد شد.

هم‌چنین در این بیانیه تاکید شده است که شرکت ‌کنندگان در سومین کنگره مقاومت اسلامی پیشنهاد تشکیل مرکز پژوهش و تحقیقات استراتژیک بین‌الملل بنیاد با هدف تقویت بنیه علمی نهضت مقاومت در آینده با هدایت و مشارکت نخبگان داخلی و خارجی را تصویب کردند.

به گزارش فارس، برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران مورد توجه ویژه شرکت‌کنندگان در این همایش قرار گرفت و بر استفاده حداکثری تهران از فرصت ریاست بر جنبش در پی‌گیری مصوبات پایانی نشست تهران به ویژه حمایت از حقوق ملت فلسطین و حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه‌ای تاکید شد.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول