اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون استان قم خبر داد

اعزام تور تجاری از قم به سلیمانیه عراق

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون استان قم از برگزاری چند تور خارج از کشور به منظور ارائه خدمات تولیدی و فنی قم به کشورهای همسایه و سایر کشورها خبر داد و گفت: نخستین گروه بازاریابی قم به استان سلیمانیه عراق اعزام شود.

اعزام تور تجاری از قم به سلیمانیه عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدتقی حاج ابراهیمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی واگذاری‌ها از بخش دولتی به خصوصی شکل گرفته است.

وی افزود: بر اساس این اصل، تعاون دومین رکن اقتصاد بوده و دلیل این امر نیز واضح است زیرا بر اساس قانون تجارت جمهوری اسلامی، شش نوع از شرکت‌های موجود در کشور سرمایه محور بوده و یک مورد مربوط به تعاونی‌هاست.

دبیر اتاق تعاون استان قم با بیان اینکه اقدامات عام‌المنفعه به بخش تعاون باز می‌گردند گفت: تاسیس شرکت‌های توسعه عمران شهرستان‌ها با ترک تشریفات نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هفته تعاون امسال به دلیل تقارن با سال بین‌المللی تعاون دارای ویژگی‌های خاصی است ضمن اینکه اتاق تعاون عضو اتحادیه بین‌المللی تعاون نیز هست.

حاج ابراهیمی با اشاره به برون‌سپاری‌های اجرایی در دوره مدیریت جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان داشت: تشکیل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در محدوده استان قم، شناسایی شرکت‌های تعاونی غیر فعال و ارائه راهکارهای لازم برای انحلال یا فعال ساختن آنها، حل اختلافات از طریق صلح فی مابین و کدخدامنشی، برگزاری جلسات کمیته نظارت بر اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن مهر استان، به‌روزرسانی اطلاعات اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی استان از این پس از طریق مراجعه به اتاق تعاون صورت می‌گیرد.

دبیر اتاق تعاون استان قم نظارت بر اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی را از دیگر موارد برون‌سپاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم دانست و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی نیز به اتاق تعاون قم تفویض شده است.

وی ادامه داد: این اتاق به منظور تشکیل و ایجاد شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان، تخصصی نوع جدید همچون سهامی عام، فراگیر ملی و استانی به منظور به‌روزرسانی اطلاعات و امکانات، ارائه مشاوره‌های تخصصی و کارشناسی در تمام زمینه‌های مورد نیاز بخش تعاون با استفاده از متخصصان و صاحب‌نظران و نیز سرکشی و بازرسی مستمر زیر نظر عالی اداره کل از شرکت‌های تعاونی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

حاج ابراهیمی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان مدیریت آموزش صنعتی کشور به امضا رسیده است ابراز کرد: کسب اعتبارات مورد نیاز به وسیله رایزنی با بانک توسعه تعاون یا مؤسسه مهر امام رضا(ع) برای اتحادیه‌ها و شرکت‌ها، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای توسعه‌ای با حضور کارشناسان، مدیران و مسئولان مجموعه‌های صادراتی و اقتصادی از دیگر اقداماتی است که توسط اتاق تعاون صورت می‌گیرد.

دبیر اتاق تعاون استان قم با تاکید بر ضرورت اشراف فعالان اقتصادی به جایگاه اتاق تعاون و شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال گفت: ثبت عملکرد افراد در گرایش‌های مختلف و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده می‌تواند منجر به بهره‌گیری بیشتر از تخصص اشخاص شود.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی توانمندسازی شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌ها در استان قم تشکیل شده است عنوان داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم و استانداری نیز حمایت‌های لازم را از تعاون‌گران خواهند داشت.

حاج ابراهیمی از برگزاری چند تور خارج از کشور به منظور ارائه خدمات تولیدی و فنی قم به کشورهای همسایه و سایر کشورها خبر داد و افزود: امیدواریم در سه ماهه سوم سال جاری نخستین گروه بازاریابی قم به استان سلیمانیه عراق اعزام شود.

دبیر اتاق تعاون استان قم ادامه داد: تلاش می‌کنیم به وسیله هماهنگی با سایر بخش‌ها، نمایشگاه مستقلی در خصوص تعاون و دستاوردهای آن در قم برپا شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول