اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی:

هدف برگزاری کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی حل معضلات بخش هنری است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: هدف از برگزاری کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی، تربیت هنرمندان متخصص و متعهد به جامعه هنری است که از این طریق با تولید فیلم و نمایش از معضلات موجود در حوزه هنری بکاهیم.

هدف برگزاری کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی حل معضلات بخش هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور تربیت هنرمندان متعهد و متخصص و معرفی آن‌ها به جامعه هنرمندان را در دو رشته نویسندگی و کارگردانی شناسایی و فراخوانی کردیم و با برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه حضوری انتخاب کردیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به دوره‌های کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی در دانشکده و پژوهشکده هنر و معماری مشهد افزود: دوره کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی به شیوه ترمی در سه تا چهار سال در هشت مرحله حضوری، غیر حضوری و پروژه عملی برگزار می‌شود.

کمالی یادآور شد: کلاس‌های کارگردانی و نویسندگی در نه استان کشور مانند تهران، خراسان رضوی، تبریز، خوزستان و اصفهان و با حضور حدود 500 نفر برگزار می‌شود که مسئولیت برگزاری کلاس‌ها و آموزش در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بر عهده بسیج هنرمندان خراسان رضوی است.

وی در ارتباط با تعداد شرکت‌کنندگان اظهار کرد: 48 دانشجو در دو رشته نویسندگی و کارگردانی مشغول به تحصیل هستند که در هفته اول کلاس‌ها به صورت فشرده در صبح و بعدازظهر به صورت حضوری برگزار می‌شود و در پایان هفته سه نمره حضوری با برگزاری امتحان کتبی توسط اساتید داده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دانشجویان در دو ماه زیر نظر استاد راهنما بر روی پروژه عملی خود کار می‌کنند و در پایان کار تولیدی خود را تحویل می‌‌دهند و از دانشجویانی که 10 اثر تولیدی برتر را داشته‌اند تقدیر می‌شود.

کمالی افزود: کلاس‌های غیر حضوری در این دو ماه در سه درس تخصصی نویسندگی و کارگردانی و چهار درس مشترک برگزار می‌شود و پس از این دو ماه آزمون سراسری زیر نظر سازمان آموزشی هنرمندان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به حضور اساتید این دوره گفت: از اساتید مطرح کشوری در کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی مانند آقایان قنادیان، میرکیانی، الماسی، باوندیان و خانم یزدان‌پناه استفاده شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های نویسندگی و کارگردانی در دانشکده و پژوهشکده هنر و معماری به صورت رایگان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول