اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

مرز فرصت طلایی برای هیرمند است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: مرز برای مردم سیستان و به ویژه هیرمند یک فرصت طلایی بسیار خوبی است که باید از آن به درستی بهره‌برداری شود.

مرز فرصت طلایی برای هیرمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در جلسه سران طوایف، ریش‌سفیدان و معتمدان شهرستان هیرمند، اظهار داشت: استان سیستان‌وبلوچستان جزو بزرگترین و جوان‌ترین استان‌ها در کشور است.

وی افزود: شیعه و سنی در این خطه از کشور با هم برادرند و سرزمین ما، سرزمین امنیت است و اینکه می‌گویند این استان ناامن است، توطئه دشمنان بیش نیست.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به قدری ارزشمند و گسترده است که هر دید منصف و با انصافی آن را قبول دارد و فقط دشمن است که می‌خواهد ما را سردرگم کند.

نارویی به شهرستان‌شدن برخی از بخش‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بخش میان‌کنگی زابل تبدیل به شهرستان شده است که سخت‌ترین کار بعد از شهرستان‌شدن با فرمانداری است البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته اما این مقدار کافی نیست.

وی به خیران و نیکوکاران منطقه اشاره کرد و گفت: خیران شهرستان هیرمند به ویژه افرادی که جزو قدیمی‌های شهر بوده‌اند، باید شناسایی شوند و در این راستا گام‌‌های بیشتری برداشته شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان به بحث اشتغال جوانان و بیکاری که دغدغه اصلی مردم و مسئولان است پرداخت و افزود: در زمینه ایجاد اشتغال جوانان منطقه همه باید تلاش کنند تا بسترسازی شود به ویژه از مزیت مرز به نحو احسن و در چارچوب موازین شرعی و قانونی کشور بهره گرفت تا دچار مشکل نشویم.

نارویی ادامه داد: چند روزی مرز باز بود که متأسفانه خسارات زیادی را به مردم و منطقه سیستان وارد کرد لذا انسداد مرز باید انجام می‌شد اما در کنار این دیوار، توقعات شرعی و قانونی شما انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از مزیت‌ها و فرصت‌های مرز اظهار داشت: ما باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم و هر تعداد بازارچه نیاز داریم در منطقه راه‌اندازی شود.

مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی باید طبق موازین شرعی و قانونی و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

نارویی تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی، تأسیس و بهره‌برداری از بازارچه‌ها، نظارت نیز بر آنها اعمال شود.

وی در زمینه واردات دام از مرز گفت: دام‌هایی که وارد استان می‌شود تا زمانی که نیاز استان برطرف نشده حق خروج آنها را از استان ندارید.

استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: ما به گمرک یک و دو نیاز نداریم بلکه به شعبات آن نیاز است و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که گمرکات مورد نیاز در منطقه راه‌اندازی شود.

وی به بخش کشاورزی منطقه پرداخت و بیان کرد: روزی سیستان انبار غله ایران بود حال چه شده که باید غلات این منطقه از جای دیگری تأمین شود.

نارویی ادامه داد: کشاورزان و مسئولان باید بیشتر به بخش کشاورزی توجه کنند تا بار دیگر سیستان انبار غله ایران شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: فروش سوخت در مرز باید از طریق پمپ بنزین و... انجام شود تا سود آن به مردم منطقه بازگردد.

وی افزود: در فروش سوخت باید نظارت دقیق و کافی صورت پذیرد و در چارچوب قانونی انجام شود.

مقام عالی دولت در استان به مردم منطقه نوید داد که حق‌آبه هیرمند پیگیری می‌شود و بار دیگر شاهد پرآبی سیستان خواهیم بود.

نارویی به تعاونی مرزنشینان اشاره کرد و افزود: گزارش کار تعاونی مرزنشینان باید به ما اعلام و سود و زیان حاصله از آن برای استانداری ارسال شود.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول