اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس خبر داد

ساماندهی بهره‌وری مصرف آب کشاورزی در سلماس

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: بهره‌وری مصرف آب به عنوان اساسی‌ترین نهاده مورد نیاز بخش کشاورزی و تضمین‌کننده ادامه فعالیت واحدهای تولیدی کشاورزی، ساماندهی می‌شود.

ساماندهی بهره‌وری مصرف آب کشاورزی در سلماس

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری عصر چهارشنبه به همراه نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان در بازدید و دیدار با مردم روستاهای وردان، گوبه، چهار ستون و دیر علی در جمع اهالی و مردم روستای چهارستون در مسجد جامع چهار ستون از توابع بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: نوآوری و استفاده از روش‌های نوین در بخش کشاورزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: با وجود اینکه 80 تا 90 درصد آب کشور در اختیار بخش کشاورزی قرار دارد به دلیل استفاده نکردن از روش‌های نوین انتقال آب از راندمان مناسبی برخوردار نیست به طوریکه در آغاز برنامه پنجم این راندمان تنها 40 درصد بود که این امر نشان می‌دهد حدود 60 درصد آب این بخش در انتقال آب به مزرعه هدر می‌رود.

نظری اضافه کرد: لزوم ساماندهی بهره‌وری مصرف آب سبب شده تا دولت در برنامه پنجم توسعه حرکتی تاریخی در ارتباط با ایجاد تحول در زیرساخت‌های کشاورزی صورت دهد.

به گفته فرماندار سلماس، کشاورزی تنها یکی از زیر بخش‌های اقتصاد نیست بلکه یک بخش اساسی است که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند و به فرموده امام راحل کشوری که سفره‌اش وابسته به بیگانگان باشد، نمی‌تواند دم از استقلال بزند.

وی با اشاره به اهمیت بسیار دولت به بخش کشاورزی و استقلال اقتصادی افزود: توجه و اهتمام دولت‌های نهم و دهم به بخش کشاورزی به دلیل توجه ویژه به مسائل اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد کشور است که توانسته بسیاری از مشکلات موجود در توسعه و رشد بخش کشاورزی را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای منزوی کردن ایران را بی‌اثر کرد.

علی‌اکبر آقایی افزود: برگزاری اجلاس تهران بزرگ‌ترین اجلاس بین‌المللی در طول تاریخ ایران است و برگزاری چنین اجلاسی با این بزرگی در طول تاریخ کشورمان بی‌سابقه بود.

به گفته وی برگزاری باشکوه اجلاس سران غیرمتعهد در ایران تمام توطئه و تحریم‌ها علیه ایران را بی‌اثر جلوه داد و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بود.

نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی ریاست سه ساله ایران را یک فرصت بسیار خوب دانست و گفت: ایران می‌تواند با یک ریاست مدبرانه خود را به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا مطرح کند.

وی برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران را نشانه اقتدار ایران دانست و گفت: برگزاری این نشست تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را کمرنگ کرده است.

آقایی برگزاری باشکوه اجلاس کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در ایران اسلامی را نشانه نقش کلیدی جمهوری اسلامی در تحولات منطقه و جهان دانست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: حضور 7 هزار نفر از نمایندگان سیاسی کشورهای عضو در اجلاس عدم تعهد و برگزاری اجلاس شش روزه بدون کمترین مشکل، آزمونی بود که جمهوری اسلامی از آن سربلند بیرون آمد و اقتدار، عظمت و امنیت خود را به دنیا نشان داد.

آقایی به یک قطبی بودن دنیا در حال حاضر اشاره کرد و افزود: آمریکا و غرب در حال حاضر تمام معادلات دنیا را در دست گرفته‌اند و اگر جنبش غیر متعهد به صورت یک سازمان در بیاید جهان را از یک قطبی بودن خارج می‌کند.

فرماندار سلماس به همراه نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان در بازدید و دیدار با مردم روستاهای وردان، گوبه، چهارستون و دیرعلی مسائل و مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول