اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

علم و دانایی اساسی‌ترین شاخص توسعه در سیستان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: محور توسعه سیستان باید مبتنی بر علم و دانایی، مدیریت و تدبیر منطقی باشد.

علم و دانایی اساسی‌ترین شاخص توسعه در سیستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری زابل که با حضور استاندار تشکیل شد، اظهار داشت: سیستان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مدیرانی است که بتوانند با توجه به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در آن و بهره‌گیری از توان علمی و مدیریتی هر روز مشکلات منطقه را نسبت به روزهای قبل از آن هموارتر و افق توسعه را روشن‌تر کنند.

وی افزود: با وجود قهر طبیعت و دامنگیر بودن مشکلات متعدد در این منطقه چنانچه مدیران با ارائه الگوهای صحیح و علمی به مقابله با این تنگناها برآیند شاهد شکوفایی همه‌جانبه در این نقطه دورافتاده خواهیم بود.

امام جمعه زابل ادامه داد: با گذشت بیش از سه دهه از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از دستاوردهای آن در این منطقه هستیم به طوریکه اقدامات صورت گرفته به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران ستمشاهی نیست و این همه به برکت وجود نهال انقلاب است که نتایج آن در جای جای کشور ملموس است.

طباطبایی بیان کرد: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، دشمنان داخلی و خارجی و در رأس آن آمریکا و جیره‌خوارانش همواره با اعمال تحریم سعی در متوقف کردن مسیر رشد آن دارند که پایداری، صبوری و استقامت مردم و مسئولان در کنار یکدیگر سبب شد تا این نهال به شجره طیبه و مستحکم مبدل شود.

وی تصریح کرد: جایگاه ایران اسلامی امروز در کل جهان، جایگاهی رفیع است و این مهم با تدابیر بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) و جانشین بر حقش مقام معظم رهبری تحقق یافته و باید قدردان این همه اعتبار و سربلندی بوده و وظیفه به همه حکم می‌کند در این شرایط حساس با درک عمیق در سایه وحدت و همدلی، ارتقاءدهنده این جایگاه باشیم.

امام جمعه زابل ادامه داد: برگزاری اجلاس سران غیر متعهد جایگاه ارزنده ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید و به دشمنان این نکته را یادآور شد که تلاش‌ها برای تحریم و به انزوا کشاندن ایران تفکری بیهوده و بی‌تاثیر در جریان وفاق ملتی است که با رهبران خود مصمم به فتح قله‌های پیشرفت هستند.

طباطبایی گفت: پشتوانه نظام و رهبری معظم آن، مردمی هستند که همواره در تمام صحنه‌ها خود را اثبات کرده و تا زمانی که مردم در صحنه باشند، دشمن هیچ کاری را به پیش نخواهد برد.

وی افزود: سیستان‌وبلوچستان امروز به کارگاهی برای سازندگی و عمران برای مدیرانی که تشنه خدمت هستند تبدیل شده و این شرایط خطیری را پیش روی مسئولان اجرایی در منطقه قرار داده است.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: شیعه و سنی طی دوران مختلف با اخوت و برادری همواره ثابت کرده‌اند مادامی که منافع ملی، پشتیبانی از رهبری و پیروی از قانون اساسی در میان باشد در کنار یکدیگر به مشت کوبنده‌ای در مقابل دشمنان تبدیل خواهند شد.

طباطبایی اضافه کرد: امروز سطح آگاهی مردم از ابعاد مختلف، جنبه‌های سیاسی و اجتماعی به حدی رسیده است که آگاهانه در تمام سطوح و عرصه‌ها حضور چشمگیر و مثال‌زدنی دارند.

وی بیان کرد: حل مشکلات و فراهم‌کردن امکانات لازم برای این مردم وفادار، مرزدار و غیور حداقل کاری است که می‌توان انجام داد و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند که خدمت به این مردم عبادت است.

امام جمعه زابل گفت: منطقه سیستان دارای ظرفیت‌های قابل قبولی در بخش‌های مختلف تجارت، بازرگانی، کشاورزی، دامداری و ترانزیت است که اگر به طور صحیح از این قابلیت‌ها استفاده شود ضمن اینکه استان از مواهب آن بهره‌مند خواهد شد، کشور را نیز به رشد و تعالی سوق می‌دهد.

طباطبایی افزود: حل مشکلات، عزم و اراده جدی مدیران را می‌‌طلبد و در این راه مدیران باید هرآنچه را که در توان دارند از آن برای خدمت بهره بگیرند تا مردم بتوانند در شرایط مطلوب‌تری زندگی کنند.

وی عنوان کرد: تمام مشکلات و تنگناهای منطقه با ارائه چشم‌اندازهای مدبرانه و آگاهانه قابل رفع خواهد بود و در این راه همه باید همت کنند، مردم و مسئولان با تعامل با هم منطقه را از بن‌بست‌های ایجاد شده رهایی بخشند.

امام جمعه زابل در پایان افزود: از استاندار انتظار اقدامات خوب و عالی در منطقه را داریم.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول