اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی با حضور وزیر کشور

حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور نجار وزیر کشور، سید حسین صابری رسماً استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد.

حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرگزاری فارس، ظهر امروز با حضور مصطفی محمدنجار وزیر کشور، اکبر نیکزاد، سید حسین صابری و مسئولان ارشد استانی کهگیلویه و بویراحمد و تعداد کثیری از مدیران شهرستانی آیین تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند سخنرانان به بیان موضوعات مختلف و مشکلات این استان پرداختند.

حجت‌الاسلام سید ‌علی‌اصغر حسینی در این آیین اظهار کرد: این استان هیچگاه زیر بار ظلم نرفت و همین عاملی برای عقب‌ماندگی آن شد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم این استان در دوران شاه پدر و پسر به عنوان دشمن حکومت شناخته شدند، ادامه داد: دشمنی حکومت تا حدی بود که حتی از آسفالت یک وجب جاده در این استان دریغ شده بود.

وی گفت: استان ما در دوره اسلامی وضعی کاملا متفاوت پیدا کرد و این خدمات بی‌نظیر همچنان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حال انجام است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خدمات نظام اسلامی را در دوره نیکزاد استاندار قبلی قابل قبول خواند و بیان کرد: خدمات ارزنده‌ای در این دوره در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که امید است استاندار جدید برای به سرانجام رسیدن آنها تلاش کند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: امروز شاهد هستیم استان ما از همه جهات پیشرفت کرده و این پیشرفت‌ها قابل چشم‌پوشی نیست.

حسینی کهگیلویه و بویراحمد را استانی ذاتا برخوردار ولی محروم دانست و خاطرنشان کرد: همه مسئولان و نمایندگان مجلس انتظار می‌رود دست یاری با استاندار جدید داده تا خدمات شایسته‌ای که در حد و شأن اسلام و مردم ولایتمدار است صورت گیرد و روز به روز مردم ما به نظام اسلامی دلبستگی بیشتری پیدا کنند.

سید‌ علی‌محمد بزرگواری نیز با بیان اینکه نیکزاد استاندار سابق انسانی پاک و دوست‌داشتنی است، اظهار داشت: وی در دوران مدیریت خود نشان داد که یک بسیجی پاک و مردم‌دوست و عاشق خدمت است.

این نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ فردی هم که به جای نیکزاد آمده است کوله‌باری از تجربه دارد که امید است همانند سوابق گذشته درخشان خود در نقاط دیگر ایران اسلامی در عرصه مدیریتی کهگیلویه و بویراحمد نیز منشأ خیر و برکت باشد.

بزرگواری ادامه داد:‌ جای‌جای این استان گویای خدمات ارزنده دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد است و انتظار ما از استاندار جدید این است که خدمات کنونی را با همه توان به سرانجام برساند.

عضو مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از استاندار جدید می‌خواهیم که خدمات استانداران قبلی را پیگیری کرده و در این راه از کمک و مشاوره نماینده استان به بهترین نحو استفاده کند.

وی گفت: ‌ما نمی‌خواهیم در چینش مدیران دخالت کنیم ولی از استاندار می‌خواهیم نمایندگان را به عنوان امین و مشاور خود بپذیرد تا با کمک یکدیگر و مشورت و تعامل کارها و امور را اداره کرده و قدم به سوی توسعه برداریم.

بزرگواری با بیان اینکه نباید از نقش نظارتی نمایندگان غافل باشیم، تصریح کرد: تنها با وحدت و همدلی و مشورت می‌توانیم در این استان پیشرفت کنیم.

نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست ولی از گذشته‌ها آن را محروم نگه داشته‌اند که ما از آقای صابری استاندار جدید می‌خواهیم با همه توان در یکساله باقیمانده دولت همه پروژه‌ها و بخصوص طرح‌های مهر ماندگار را در دستور کار خود قرار دهد.

غلام‌محمد زارعی نیز در آئین تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی این استان اظهار کرد: مهندس اکبر نیکزاد اگر چه مدت کوتاهی در استان ما بود ولی خدمات ارزشمندی به مردم کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم داشت که همواره قدردان آن هستیم.

عضو مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مصلحت دولت این بود که نیکزاد به استان دیگری برود و امیدواریم که در مسئولیت جدید خود موفق باشد و معتقدیم خدمت‌ کردن جا و مکان نمی‌شناسد.

زارعی با بیان اینکه تاکنون پس از انقلاب در استان در 12 مراسم تودیع و معارفه استانداران شرکت کرده‌ام تاکید کرد:‌ این تودیع و معارفه یک تفاوت عمده با 11 آئین دیگر داشت و آن اینکه صابری استاندار جدید ما تجربه استانداری در دو استان دیگر را داشته و با کوله‌باری از تجربه این مسئولیت را پذیرفته است.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان امیدوار هستند که صابری استاندار جدید با انرژی مضاعفی که با خود آورده بتواند موجب رونق کارها شده چرا که هدف مشترک همه ما پیشرفت این استان و جدایی از بند محرومیت است.

زارعی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را مصمم برای کمک و همراهی با استاندار جدید دانست و گفت:‌ همه شرایط در استان ما مهیا بوده و تحلیلی که از مشکلات داریم این است که تنها با قوه اراده و همت مضاعف می‌توان محرومیت‌ها را از میان برد.

عضو مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد همه مدیران این استان را در برابر خون شهیدان مسئول دانست و خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم وقتی مسئولی می‌خواهد از این استان برود مردم به واسطه خدمات از او به نیکی یاد کنند.

در ادامه اکبر نیکزاد استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این 14 ماه خدمت در استان خاطرات خوشی دارم، ابراز داشت: خاطرات خوش ما مربوط به پروژه‌های عمرانی است که توانستیم برخی از آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی به محورهای چهارگانه توسعه این استان اشاره کرد و گفت: آب و راه و کشاورزی و گردشگری از اهم محورهای توسعه کهگیلویه و بویراحمد بوده که همه باید دست به دست هم آن‌ها را شکوفا کنند.

سید حسین صابری استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه باید در یک سال باقی مانده دولت کارها شتاب بیشتری به خود بگیرد، عنوان کرد: این استان برای کار کردن جا داشته و همه مسئولان و مردم باید همدل و متحد در این راستا گام بردارند.

در انتها با حکم وزیر کشور سید حسین صابری به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب و از خدمات 14 ماهه اکبر نیکزاد استاندار سابق تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول