اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران:

دستفروشان عامل اصلی ترافیک گچساران هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با تأکید بر ساماندهی دستفروشان و کسبه بازارچه میوه‌فروشان گفت: این افراد عامل اصلی ترافیک به ویژه در خیابان‌های اصلی گچساران هستند.

دستفروشان عامل اصلی ترافیک گچساران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید مرتضی سجادپور ظهر امروز در نشست کمیته ترافیک این شهرستان اظهار کرد: ترافیک معضل و پدپده‌ای بوده که ضمن بر هم زدن برنامه زندگی روزمره مردم، صدمات زیادی به جامعه وارد می‌کند.

وی با تأکید بر ساماندهی کسبه بازارچه میوه‌فروشان و دست‌فروشان دوگنبدان و دیگر نقاط شهر بیان داشت: این افراد با پهن کردن کالاها و بساط خود در پیاده‌روها و معابر عمومی سبب ایجاد سد معبر و اخلال در رفت و آمد شهروندان شده‌اند.

تأمین امنیت رفت و آمد مردم از وظایف مهم شورای ترافیک است

سجادپور افزود: این کسبه از عوامل اصلی سد معبر در گچساران بوده که باید هرچه زودتر ساماندهی شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران تصریح کرد: شهرداری و نیروی انتظامی باید با مکان‌یابی مناسب، در کمترین زمان ممکن دستفروشان را ساماندهی و وضعیت بازارچه میوه‌فروشان را سر و سامان دهند.

سجادپور گفت: دستفروشان و کسبه بازارچه میوه‌فروشان با پهن کردن بساط و وسایل خود در معابر عمومی ضمن ایجاد سد معبر چهره و مبلمان شهری را زشت و نازیبا کرده‌اند.

وی با تأکید بر به حداقل رسیدن مشکلات ترافیکی گچساران خاطرنشان کرد: دستفروشان باید در مکانی مشخص و دائمی ساماندهی شوند.

معاون فرماندار گچساران ابراز داشت: یکی از حقوق اولیه شهروندان حق تردد آسان و بدون مشکل در معابر است که این حق در برخی مواقع توسط افراد سودجو نادیده گرفته می‌شود.

سجادپور تأمین امنیت رفت و آمد مردم را یکی از وظایف مهم شورای ترافیک دانست و از اعضا خواست تا با ارائه راهکارهای عملی و مناسب در کاهش ترافیک شهری گام‌های مؤثری بردارند.

لزوم تلاش برای روان‌سازی ترافیک در آغاز سال تحصیلی

معاون فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر لزوم همکاری و آمادگی کمیته ترافیک در خدمات‌رسانی به مردم و نیز تسهیل در ایاب و ذهاب دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی اجرای طرح‌های ترافیکی را برای تسهیل در آمد و رفت مردم و نیز ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مؤثر دانست و افزود: دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید در آغاز سال تحصیلی جدید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با روان‌سازی ترافیک مشکلی برای تردد مردم ایجاد نشود.

سجادپور رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده‌رو ویژه مدارس را برای تسهیل در تردد دانش‌آموزان ضروری دانست و از آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی، دانشگاه آزاد و سازمان تاکسیرانی خواست تا با برگزاری جلسه‌ای در زمینه رفع موانع موجود تصمیم‌گیری و تلاش کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول