اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

آموزش بهترین راه‌حل کاهش ترافیک است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: آموزش راه‌حل مناسبی برای کاهش و رفع معضل ترافیک است که باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

آموزش بهترین راه‌حل کاهش ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان زابل اظهار داشت: از تدبیر بسیار خوب فرماندهی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و مجموعه تلاشگر پلیس راه که نتیجه آن کاهش تصادفات و سوانح در جاده‌ها و شهرستان است، تقدیر می‌شود.

وی افزود: در هر بخشی که می‌خواهیم ورود یابیم باید بحث آموزش را مدنظر بگیریم همان‌طوری که در کشورهای توسعه یافته و غربی، دانش‌آموزان و افراد آن در مقطع سنی نوجوانی، آموزش‌های راهنمایی و رانندگی و قوانین شهروندی را فرامی‌گیرند و از آنها امتحان گرفته می‌شود، الگوگیری کنیم.

فرماندار زابل ادامه داد: اعتقاد بر این است که راهنمایی و رانندگی در بحث آموزش نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

کیخا به اهمیت آموزش دانش‌آموزان در مدارس که توسط راهنمایی و رانندگی صورت می‌پذیرد اشاره کرد و گفت: همیار پلیس و آموزش دانش‌آموزان در خود مدرسه واقعاً نتیجه و بازدهی خوبی داشته و منجر به این شد که اگر پدر و یا مادر با هر بار تخلف فرزندانشان که به عنوان همیار پلیس است به آنها گوشزد شود از میزان تخلفات رانندگی کاسته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رفع معضل ترافیکی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی به ویژه همکاری مردم دارد.

فرماندار زابل به اول مهرماه و ستاد استقبال مهر اشاره کرد و افزود: در آستانه ورود به مدارس، شهرداری به منظور زیباسازی خیابان‌ها و معابر شهر برای ورود دانش‌آموزان، باید ستاد استقبال مهر را تشکیل دهد.

کیخا بیان داشت: افزایش نرخ کرایه‌ها در تاکسیرانی لغو و تا موقعی که اعلام نشده است دستگاه حق ندارد کرایه تاکسی را افزایش دهد.

وی گفت: آموزش راه حل مناسب و بسیار خوبی برای کاهش و رفع ترافیک می‌باشد و آموزش شهروندان بهترین روش برای کاهش ترافیک است.

فرماندار زابل اضافه کرد: باید پارک ترافیک با همکاری شهرداری و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در پارک‌های سطح شهر ایجاد شود. کارگاه آموزش ترافیک در هنرستان شهید باقری از ابتدای مهرماه برای آموزش دانش‌آموزان فعال می‌شود.

در پایان جلسه مقرر شد: به دلیل اینکه خیابان بعثت زابل بار ترافیکی زیادی ایجاد می‌کند، دانشگاه علوم پزشکی هیچ مجوزی برای بازگشایی مطب پزشکان را در آن خیابان صادر نکند.

همچنین مقرر شد: نیروی انتظامی به تمامی مدارس برون‌شهری که جنب خیابان‌های پرتردد واقع شده‌اند به منظور آگاهی مردم و دانش‌آموزان کارشناسانی را برای آموزش به صورت تمام وقت اختصاص دهد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول