اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده از مزیت‌های مرز هیچگونه تبعیضی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بازارچه‌های مرزی باید افزایش یابند و در استفاده از مزیت‌های مرز هیچگونه تبعیضی وجود ندارد.

استفاده از مزیت‌های مرز هیچگونه تبعیضی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حاتم نارویی صبح امروز در رأس هیئتی وارد منطقه سیستان شد و با حضور در فرمانداری زابل در جمع مسئولان شهرستان و استان اظهار داشت: این اولین سفرم به منطقه سیستان است و طی دو روز اقامت در این منطقه بازدیدهای مختلفی از جمله دیدار با خانواده معزز شهدا خواهم داشت.

وی افزود: از فرماندار زابل خواسته می‌شود در اولین فرصت ترتیبی اتخاذ دهد تا بتوانم با خانواده شهدایی که به عنوان کارگر جان عزیز خود را در حین خدمت از دست داده‌اند، دیدار و از آنها تقدیر شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با ارائه گزارشی از سابقه خدمتی خود ادامه داد: سیستان روزی انبار غله کشور بود و نه تنها کشور بلکه کشورهای همسایه نیز از آن بهره‌مند می‌شدند.

نارویی گفت: استان ما جوان‌ترین و وسیع‌ترین استان کشور است لذا باید کارها و اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای این استان ارزشمند و زرخیز صورت پذیرد.

این مسئول گفت: از مسئولان منطقه سیستان‌وبلوچستان می‌خواهم که با هم صله‌رحم داشته باشند و از نظرات یکدیگر برای توسعه استان استفاده کنند و وحدت و همدلی را بیش از پیش ارتقاء دهند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که به فراموشی سپرده شده، مسائل فرهنگی است لذا اولویت کاری بنده نیز حول این مسئله بوده و باید همه از مسائل فرهنگی مطلوب و مناسبی برخوردار شوند.

نارویی با اشاره به اجلاس عدم تعهدها در تهران بیان داشت: بر خلاف نظر استکبار و دشمنان نظام با تدبیر اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، اجلاس به خوبی مدیریت شد و دشمن بار دیگر به شکست و ناکامی خود اعتراف کرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان به بازارچه مرزی میلک اشاره کرد و گفت: حتماً کار و تلاش‌ها در بازارچه مرزی را با نظارت مرتبط با قانون پیش ببرید هیچگونه تبعیضی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

این مسئول اضافه کرد: بازارچه‌ مرزی میلک باید توسعه یابد به طوری که این مهم نه تنها برای بخش سیستان بلکه برای کشور هم سودمند باشد و صادرات و واردات در آن افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کاستی‌های زیادی وجود دارد که کاملاً به آنها واقف بوده و می‌دانیم لذا برای رفع آنها با همکاری مسئولان تصمیم‌گیری می‌کنیم و امیدواریم با کاستن این مشکلات بر عمران و توسعه منطقه بیفزاییم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: وزش بادهای 120 روزه سیستان یک نعمت برای منطقه محسوب می‌شود و باید این بادها را به عنوان یک منبع انرژی مهم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

نارویی افزود: کارها و اقدامات زیادی در منطقه انجام شده، ولی کافی نیست از تولید نیروی برق جدید برای منطقه و کشورهای همجوار استفاده کرده و آن را صادر کنیم.

وی به دریاچه هامون اشاره کرد و بیان داشت: دریاچه هامون، سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای منطقه و کشور است، آن را باید قدر بدانیم و مکاتبات با وزارت امور خارجه برای حق آبه ایران انجام شود تا دریاچه هامون به زندگی ارزشمند خود باز گردد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان به بخش کشاورزی سیستان اشاره کرد و یادآور شد: باید صنایع وابسته به کشاورزی بیش از پیش در منطقه ارتقا یابد و انجام شود، انتقال آب مزارع از طریق لوله را تسریع ببخشیم و آن را توسعه دهیم.

نارویی عنوان کرد: ورود دام چه سبک و سنگین باید در منطقه رونق گیرد و قرنطینه و بسته‌بندی دام‌ها در این منطقه انجام شود.

وی به آب منطقه سیستان اشاره کرد و افزود: موضوع آب در سیستان باید به نحو شایسته‌ای مدیریت شود، زیرا این امر برای منطقه بسیار حیاتی و ارزشمند بوده و از طریق خط انتقال آب به وسیله لوله امکان‌پذیر است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان اذعان داشت: باید باغ و باغداری در سیستان ارتقا یابد و به سمت نخلستان کشیده شود و طعم خرمای بلوچستان در سیستان که به فراموشی سپرده شده، چشیده شود.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول