اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد خبر داد

فعالیت 14 هزار کانون فرهنگی در 70 هزار مسجد کشور

خبرگزاری فارس: معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: با وجود 70 هزار مسجد در سرتاسر کشور فقط 14 هزار کانون فرهنگی هنری در این مساجد راه‌اندازی شده است.

فعالیت 14 هزار کانون فرهنگی در 70 هزار مسجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جعفری صبح امروز در نشست پنجمین همایش فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی که در مجتمع تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان باید با نگاه عمیق‌تر و جدی‌تر به مساجد و فعالیت‌های آن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش آمار طلاق در جامعه و افزایش مشارکت جدی مردم گام بردارند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی در سال 1371 با مصوبه 302 شورای عالی فرهنگی تاسیس شد، این هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور در مراکز تمام استان‌ها نمایندگی خود را افتتاح کرد و پس از آن به تاسیس این کانون‌ها در مساجد پرداخت.

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگی در کانون‌های فرهنگی هنری سرتاسر کشور صورت گرفته که شامل، ‌طرح تلاوت نور، ‌طرح تفسیر قرآن کریم و آموزش‌های متعدد قرآن است که بر اساس نیازسنجی مخاطبان در مساجد با محوریت قرآن، در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: امسال 2 هزار کلاس حفظ قرآن کریم را در کشور داشتیم و حدود 40 هزار نفر در این کلاس‌ها موفق به حفظ جزء 30 قرآن کریم شده‌اند.

جعفری با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: بالغ بر 4 هزار کتابخانه در سراسر کشور در سطح مساجد تاسیس شده‌ است و سالانه 4 میلیارد تومان کتاب با موضوعات تاریخی، دینی، تخصصی، فلسفی و تحصیلی در بین این کتابخانه‌ها توزیع می‌شود.

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری با موضوعات مختلف که شامل ترویج فرهنگ اسلامی، هویت بخشی به جوانان، تولید محصولات فرهنگی فاخر بر اساس نیاز بومی مساجد، بصیرت‌افزایی مردم، احیای کارکردهای مساجد، نهادینه کردن باورهای جوانان و شناسایی و پرورش استعدادهای آنان با نگاه دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی با هدف رسیدن به مسجد تراز اسلامی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر از جوانان از برنامه‌‌های مختلف کانون اعم از برنامه‌های آموزشی، الگویی و جشنواره‌ایی بهره‌مند می‌شوند.

جعفری با اشاره به شرکت کنندگان این دوره از همایش اندیشه‌های آسمانی خاطرنشان کرد: امسال شرکت کنندگان را از بین هنرمندان مسجدی گزینش کردیم و بالغ بر 3 هزار نفر در این همایش شرکت می‌کنند و آموزش‌ می‌بینند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول