اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید جمعی از مسئولان دماوند تشریح شد

آخرین جرئیات از ساخت بزرگ‏ترین تونل جاده‏ای کشور

خبرگزاری فارس: آخرین جرئیات از ساخت بزرگ‏ترین تونل جاده‏ای کشور در بازدید ظهر امروز جمعی از مسئولان دماوندی از این طرح تشریح شد.

آخرین جرئیات از ساخت بزرگ‏ترین تونل جاده‏ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر امروز فرماندار شهرستان دماوند به همراه امام جمعه دماوند، فرمانده سپاه ناحیه دماوند، فرمانده نیروی انتظامی، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار رودهن و رئیس راه و ترابری رودهن با حضور در محل احداث تونل امامزاده هاشم(ع)، از بزرگ‏ترین تونل جاده‏ای کشور بازدید کرد.

عملیات ساخت این تونل عظیم که از پروژه‏های ملی وزارت راه و شهرسازی است، از سال 1381 آغاز شد و در دولت‏های نهم و دهم شدت گرفت؛ اما به علت سختی کار چند سال به طول انجامید.

فاز اول جاده امامزاده هاشم(ع) که بخش اعظم آن در شهرستان دماوند قرار دارد، 6 هزار و 500 متر است که 3 هزار و 200 متر آن به وسیله تونل ارتباط دو استان تهران و مازندران را برقرار می‏سازد و به این وسیله امنیت و زمان سفر را بهبود خواهد بخشید.

این پروژه عظیم که هم‏اکنون مراحل پایانی خود را پشت سر می‏گذارد و قرار است تا دهه مبارک فجر سال جاری مورد بهره‏‏برداری قرار گیرد، توسط قرارگاه سازندگی خاتم‏الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال ساخت است.

باید توجه داشت که حفر این تونل کاملاً به دست متخصصان کشور عزیزمان انجام گرفته است.

به گزارش فارس؛ مسیری که هم‏اکنون مورد استفاده مسافران قرار دارد، در فصول سرد سال از لحاظ امنیت جاده‏ای در سطح پایینی قرار دارد و همچنین زمان سفر به علت پیچ و خم‏های زیاد و ارتفاع جاده فعلی بسیار زیاد است.

با بهره‏برداری از این تونل عظیم، 12 کیلومتر از مسیر جاده هراز کاسته خواهد شد و در عین حال امنیت بالای آن تضمین کننده سلامت مسافران خواهد بود.

بازدید مسئولان شهرستان دماوند از تونل امامزاده هاشم به منظور آگاهی از چگونگی مراحل ساخت و میزان پیشرفت فیزیکی تونل انجام شد و با تقدیر از زحمات انجام شده توسط مسئولان و دست‏اندرکاران پروژه خاتمه یافت.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول